فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

برگی از سرخس که هاگدان های آن برای آزاد کردن اسپور آماده است انتخاب و آن را با چاقویی تیز و تمیز از قاعده قطع و روی کاغذ تمیز و سفیدی قرار دهید.
تکثیر سرخس با اسپور - فوت و فن های باغبانی
تکثیر سرخس با اسپور - فوت و فن های باغبانی

مقداری کمپوست نرم و استرلیزه و اسپور های تهیه شده را در کاغذی تا شده قرار دهید و به صورت یکنواخت در سطح گلدان پخش کنید.گلدان را با آلومینیوم فویل پوشانیده و در محلی گرم قرار دهید.



تکثیر سرخس با اسپور


هفته ای دوبار آن را غبارپاشی کنید تا گیاهچه های جدید به صورت لایه ای سبزرنگ روی سطح گلدان ظاهر شوند.پس از ظهور آنها را با وسیله ای از گلدان خارج کنید.



تکثیر سرخس با اسپور


قطعات گیاهچه را مطابق شکل به سطح گلدان کمپوست دار استرلیزه شده منتقل کنید.گلدان را غبارپاشی کرده و به محلی گرم و مرطوب منتقل کنید.



تکثیر سرخس با اسپور


هنگامی که گیاهچه کامل تر شده و به صورت برگ های ریز ظاهر شدند به جعبه کاشت منتقل کنید تا برگ کامل سرخس تشکیل گردد.



تکثیر سرخس با اسپور
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.