فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کلرودندروم یا گیاه بخت ، گیاهی است همیشه سبز که در گل‌ فروشی‌ها به راحتی یافت می‌شود. ارتفاع این گیاه در هوای آزاد حتی به 4.5 متر هم می‌رسد.جنس کلرودنروم دارای 400 گونه مختلف به صورت درخت ،درختچه و بوته های بالارونده می باشد .همیشه سبز بودن و غرق در گل بودن این گیاه قابل توجه می باشد.گل ها در خرداد تا مهر ماه به صورت خوشه های باز در بخش محوری ساقه ظاهر می گردند.
چگونه از گیاه بالارونده  کلرودندروم نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از گیاه بالارونده  کلرودندروم نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

کاسبرگ ها سفید رنگ و به شکل زنگوله بسته شده و از بالا به شکل ستاره دیده می شوند .رنگ جام گل قرمز می باشد وبرگ ها ضخیم و قلبی شکل با طول بیش از 13 و عرض 5 سانتیمتر به رنک سبز سیر با رگبرگ های روشن است .در واریتیه واریگاتوم برگ ها دارای لکه های مختلف سایه سبز( سبز مات ) و در واریتیه دلکتوم گل ها درشت و بنفش رنگ می باشد .



چگونه از گیاه بالارونده  کلرودندروم نگهداری کنیم ؟


جهت گل دهی بوته ها به نور غیر مستقیم نیاز داشته و در تابستان باید به فضای بیرون و در مکانی روشن با موقعیت سایه منتقل نمود .در طول دوره رشد بایستی رطوبت خاک حفظ شود .گلدان ها در ظرف محتوی شن مرطوب قرار داده و برگ ها روانه باید اسپری شوند .



چگونه از گیاه بالارونده  کلرودندروم نگهداری کنیم ؟


از اواسط بهار تا اواخر تابستان هفته‌ای 2 بار گیاه را آبیاری کنید. از اواخر تابستان تا اول زمستان هفته‌ ای یک‌ بار کافی است. در زمستان هم تنها هنگام خشک‌ شدن سطح خاک گیاه را آبیاری کنید.خاک گلدان شامل یک قسمت لوم ،یک قسمت پیت و یک قسمت ماسه می باشد .در ظروف کوچک بوته ها دارای گل های بهتری هستند .در گلدان می توان جهت حمایت ساقه ها برای بالا رفتن از قیم استفاده کرد .در فروردین و اردیبهشت ماه برای محدود کردن ارتفاع گیاه به حدود 1.5 متر می توان یک دوم طول شاخه های سال قبل را هرس کرد .



چگونه از گیاه بالارونده  کلرودندروم نگهداری کنیم ؟


از ماه فروردین تا تیر قلمه های سبز به طول 8-12 سانتیمتر از شاخه های جانبی تهیه نموده و در هورمون های محرک ریشه زایی فرو برده و سپس در خاک مرطوب شامل پیت و شن به نسبت مساوی کاشته شود .سطح گلدان توسط پوشش پلاستیکی پوشانده می شود .پس از 4 تا 6 هفته پوشش ها برداشته شده و قلمه ها به خاک مخصوص منتقل می شوند .



چگونه از گیاه بالارونده  کلرودندروم نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.