فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

سدوم سی بولدی گیاهی با ساقه خزنده و آبدار به طول 20-25 سانتیمتر می باشد .برگ ها به حالت گرد و گوشتی با کنگره های کناری صورتی به عرض 2 سانتیمتر ،به رنگ خاکستری مایل به آبی و به صورت گروه های سه تایی یا بیشتر بر روی ساقه مرتب شده اند.گل ها ستاره ای شکل صورتی به صورت خوشه هایی به عرض 5-8 سانتیمتر که د ربخش بالایی ساقه در پاییز تشکیل می گردند. برخی واریته ها مثل مدیدو واریگاتوم دارای برگ های سبز ،صورتی کم رنگ با لکه های کرم در بخش میانی می باشد .
نگهداری از گیاه سدوم گلدار - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه سدوم گلدار - فوت و فن های باغبانی

این گیاه به آسانی در منزل پرورش داده شده و برای کشت در سبد های آویزی مناسب می باشد. به نور خورشید نیاز داشته و در غیر این صورت به صورت رنگ پریده در می آید و ساقه ها بدون برگ خواهند شد. شرایط دمای اتاق برای رشد گیاه مناسب می باشد.در زمستان در دمای 10 درجه سانتیگراد به استارحت زمستانه نیاز دارد.



نگهداري از گياه سدوم گلدار


آبیاری گیاه به طور تدریجی در طول دوره رشد گیاه صورت می گیرد .برای آبیاری مجدد بایستی از خشک شدن سطح روی خاک اطمینان حاصل نمود.در طول دوره رکود به میزان آب کمتری نیاز دارد.



نگهداري از گياه سدوم گلدار


در تابستان کود مایع با غلظت پایین به مدت یکبار در ماه به گلدان اضافه می شود .تعویض گلدان در بهار صورت گرفته و برای این امر اندازه قطر گلدان های جدید به بیش از 18-20 سانتیمتر می رسد.در صورت بزرگ شدن بوته ها ،گلدان های قبلی به گیاهان جدید دیگر اختصاص پیدا می کند.



نگهداري از گياه سدوم گلدار


در طی بهار و تابستان قلمه هایی به طول 2.5-8 سانتیمتر از گیاه برداشته و در بهار و پاییز آن را ریشه دار کرده و پس از ریشه زایی به خاک های استاندارد منتقل شده و مانند گیاهان بالغ نگهداری می شوند.بوته ها توسط بذر نیز قابل تکثیر می باشند.



نگهداري از گياه سدوم گلدار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.