فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

تکثیرسنبل به وسيله پيازچه ­های محدود و كم آن صورت مي­ گيرد. معمولاً برای افزايش تعداد پيازچه ­ها می توان سطح قاعده پیاز را خارج کرد تا محل خراش تحریک به تولید پیازچه های جدید شود .
ازدیاد سنبل به روش قاشقی کردن - فوت و فن های باغبانی
ازدیاد سنبل به روش قاشقی کردن - فوت و فن های باغبانی

ابتدا پیازی سالم را انتخاب کنید و با قاشق یا چاقوی تیز مطابق شکل قاعده محل رشد پیاز را به اندازه 5 میلیمتر خارج کرده و آن محل را به صورت قاشق در آورید و سپس محل قاعده خارج شده را حذف کنید .



ازدیاد سنبل به روش قاشقی کردن


بشقاب یا سینی گرد انتخاب کنید و درون آن را از شن ریز شکری یا پرلیت ریز و آب بریزید.پیاز را با محلول قارچ کش ضد عفونی کنید و مطابق شکل طوری روی شن مرطوب قرار دهید که قاعده به صورت قاشق در آمده به طرف بالا باشد .پیاز ها را در مکان گرم و تاریک قرار دهید .



ازدیاد سنبل به روش قاشقی کردن


هر روز آب سینی را بازدید کنید .با جذب آب پیازچه هایی در اطراف محل قاشق مانند ایجاد خواهد شد که با کاشت آنها در گلدان پیاز جدید تشکیل خواهد گردید.تکثیر پیاز ها ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد ، بهترین زمان برای برای این روش اواخر تابستان می باشد .



ازدیاد سنبل به روش قاشقی کردن
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.