فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاهان پرورش یافته در شرایط منزل ،به صورت ایستاده با شاخه های متعدد هستند که ارتفاع آن به بیش از یک متر نمی رسد .ساقه ها سبز رنگ با لکه های خاکستری و برگ ها سبز و براق بوده و شکل آنها بر حسب هوای محیط و سن گیاه متفاوت می باشد .بوته های جوان دارای برگ های گرد ،تقریبا عمودی به عرض 5 سانتیمتر و در مقابل برگ های بالغ دارای برگ های سه برابر بزرگ تر با برگچه های طویل تر و حاشیه های عمیق تر می باشند .عمومی ترین واریته بومی این گیاه شامل واریته مارجیناتا است که برگچه ها با حاشیه های سفید رنگ و ورایته پنوکی دارای خطوط زرد بخش پایینی رگبرگ مرکزی با برگچه های بزرگ تر می باشد .
آشنایی با گیاه آرالیا بشقابی - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه آرالیا بشقابی - فوت و فن های باغبانی

آرالیا بشقابی به نور روشن و غیر مستقیم خورشید تمایل نشان می دهد .در طول سال گیاهان تحت شرایط دمای متوسط و بالا با حداقل 18 درجه سانتیگراد نگهداری می شوند .



آشنایی با گیاه آرالیا بشقابی


رطوبت این گیاه توسط قرار دادن گلدان در لایه ای از شن مرطوب تامین می شود .برای آبیاری مجدد بایستی از خشک شدن بخش سطحی خاک اطمینان حاصل نمود .



آشنایی با گیاه آرالیا بشقابی


خاک مناسب برای رشد گیاه شامل مواد آلی ،پیت و ماسه به نسبت مساوی است و تعویض گلدان در هر بهار صورت می گیرد .تغذیه گیاه در بهار تا تابستان توسط کود مایع کامل هر دو هفته یک بار صورت می گیرد .



آشنایی با گیاه آرالیا بشقابی


تکثیر آرالیا بشقابی از بخش بالایی گیاه توسط قلمه های تهیه شده به طول 10 سانتیمتر از زیر گره و سپس کاشت در مخلوطی ار پیت و ماسه به نسبت مساوی صورت می گیرد .سطح گلدان تویط کیسه پلاستیکی پوشانده شده و در شرایط گرم و نور غیر مستقیم قرار داده می شود.با شروع تابستان گیاهان جدید به مخلوط هایی از خاک استاندارد منتقل می شوند .



آشنایی با گیاه آرالیا بشقابی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.