فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

این بونسای در بونسای تجارتی سهم به سزایی دارد .گلهای زنگوله مانند به رنگ صورتی و قرمز و میوه گوشتی و زیبای آن توجه بونسای داران را جلب کرده است.اگر درجه حرات زمستان بالا باشد دیرتر برگ های آن خزان میگردد و تقریبا نیمه همیشه سبز است .اما در طبیعت جزء درختان خزان کننده به حساب می آید.زیبایی انار به خاطر شکل گلها و میوه و تنه زیبای آن است و خزان کنندگی در بونسای اهمیت چندانی ندارد .تنه حالت پیچ خوردگی کامل خود را دارد که مورد نظر بونسای داران است .
چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

انار جزء گیاهان مناطق معتدل به طرف گرمسیری است که نور خورشید را دوست دارد .اما چنانچه در محیط بسته پرورش یابد پشت پنجره شیشه ای می تواند نور خود را دریافت کند به شرطی که روزهای گرم تابستان با چسباندن کاغذ یا هر صافی دیگر نور را فیلتر کنید و گرنه قبل از اینکه برگ ها از بین بروند ریشه در خاک داغ شروع به فساد می کند.



چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟


اگر مایل به همیشه سبز بودن انار هستید اجازه ندهید درجه حرارت محیط در زمستان از 1 درجه پایین تر رود .هرگز انار در درجات پایین تر از 5 درجه زیر صفر قرار ندهید.نور کافی یکی از خواسته های آن است و سرمای خشک را دوست ندارد .انار تشنگی را بر باتلاقی شدن و آب اضافی و بد بودن وضع زهکش ترجیح می دهد.آبیاری را به هر حال به طور مرتب انجام دهید پس از تشکیل میوه آبیاری را بیشتر کنید.زیرا آب مصرفی گیاه زیاد است .پس از سقوط برگ ها در زمستان آبیاری کاهش دهید .



چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟


تا آغاز دوره گل دهی تغذیه را ادامه دهید سپس قطع کنید .پس از سقوط گل ها و تشکیل میوه از دوباره تغذیه با مواد غذایی کم ازت شروع شود .چنانچه در زمستان برگ ها هنوز ریزش نکرده باشند با مواد غذایی آلی با عناصری که دیر تر آزاد می شوند گیاه را تغذیه کنید .اگر بونسای شما گل نمی دهد با مواد غذایی کم ازت در طول تابستان و زمستان تغذیه کنید .ظرف یکسال این نقص بر طرف خواهد شد.



چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟


قبل از اینکه رشد گیاه در بهار شروع شود هر دو یا سه سال یکبار گلدان تعویض می گردد.گیاهان خیلی مسن را تا 5 سال می توان به تاخیر انداخت .مخلوط 50 درصد سنگریزه به اندازه شکری تا نخودی و 50 درصد ماده آلی یا مخلوط آکاداما و 30 درصد سنگریزه خاک گلدان را تشکیل می دهد.سنگریزه به خاطر بهتر شدن وضع زهکش است .گلدان بزرگتر برای این گیاه بهتر است .



چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟


هرس در انار خیلی شدیر تر از بقیه بونسایی ها است .شاخه های ناخواسته زیاده از حد هستند که پس از سقوط گل ها باید هرس شوند .پس از این به شاخه ها اجازه داده می شود تا رشد کنند و جوانه گل سال آینده تا در بغل برگ ها مشاهده می گردد.در این مرحله است که با اطمینان می توان بقیه شاخه ها را تا باقی ماندن 2-3 برگ هرس کرد .



چگونه از بونسای انار نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.