فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

کاشت چند ساله های مقاوم مانند شب بوی سنتی ،فراموشم نکن و تاج الملوک ساده است و با کوچکترین دقت و توجه به گل می نشینند و به همین علت می توان با کاشت مستقیم بذر به پرورش آنها در باغچه ها اقدام کرد.
کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما - فوت و فن های باغبانی
کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما - فوت و فن های باغبانی

قبل از کاشت خاک را زیر و رو کرده و از علف های هرز خصوصا ریزوم آنها (ساقه های زیر زمینی ) پاک کرده ،کلیه کلوخه ها را نرم کرده و زوائد را از خاک خارج کنید .علوفه های هرز، رقیب بسیار خطرناکی در جذب آب و مواد معدنی برای گلها هستند .



کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما


با کنج شن کش و یا هر وسیله دیگر شیار هایی با عمق متناسب با ریشه نشاها و یا قطر بذر ها ایجاد کنید .فاصله شیارها با توجه به واریته های مختلف متفاوت است و باید اندازه و حجم بوته بالغ را در نظر گرفت .



کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما


بذر ها را به صورت یکنواخت در شیارها پخش کنید.چنانچه بذر ها خیلی ریز است با حدود 10 برابر حجم ویا وزن خود با شن شسته و تمیز به اندازه دانه های شکر مخلوط کرده و پخش کنید.اگر خاک خیلی خشک است کف شیار آب بپاشید .



کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما


به آرامی روی بذر ها خاک بریزید.توجه کنید که قطر خاک روی بذر زیاد تر از حد معمول نباشد.ارتفاع خاک اضافه شده روی بذر تقریبا 3-4 برابر قطر یک بذر است .



کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما


پس از سبز شدن بذرها نسبت به تنک کردن آنها اقدام کنید.برای جلوگیری از بالا آمدن ریشه ها می توانید نشاهای اضافی را با ناخن و از محل یقه قطع کنید.چنانچه رطوبت خاک خیلی زیاد است و خصوصا پس از بارندگی در باغچه پا نگذارید زیرا خاک فشرده و اکسیژن آن خارج می گردد.



کاشت گیاهان چند ساله مقاوم به سرما
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.