فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

تعداد زیادی از واریته های سیب برای بونسایی مناسب هستند.اهمیت سیب در درجه اول به گل های آن است که از سفید خالص تا رنگ های بینابین متغیر است .بعضا تولید میوه هم در سیب انجام میگرد که قطر آن بین 30 -50 میلی متر متغیر است و پس از گل در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد و اصولا جهت جلوگیری از اتلاف انرژی گیاه و گل دهی بهتر در سال آینده بهتر است بونسای داران اهمیتی به میوه سیب ندهند ودر صورت تشکیل فورا آنها را حذف نمایند.
چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

سیب از خانواده گل سرخ است.گیاهان این خانواده برای گل دادن احتیاجات سرمایی دارند و به همین علت این گیاه سرما را به خوبی تحمل می کند و به طور کلی باید در خارج از اتاق نگهداری گردد.فقط در روزهایی که سرما و یخبندان آنقذر کشنده است که خود شما احساس سرما می کنید گیاه را به درون پارکینگ یا محل مشابه منتقل کنید.توجه کنید که اتاق گرم به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.پس از اینکه گیاه غرق در گل گردید می تواند برای یک روز زینت بخش محل زندگی شما باشد.نور آفتاب را دوست دارد و در سایه شاخه ها آبدار و علفی و باریک می شوند .



چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟


در فصل رشد خصوصا زمانی که میوه تشکیل شده است به علت اینکه 80 درصد وزن میوه را آب تشکیل می دهد آبیاری باید با دقت انجام گیرد.اما در فصل زمستان مرطوب بودن خاک کافی است .آب فشانی اندام هوایی نیز توصیه می گردد.



چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟


در بهار و تابستان با سقوط گل ها مواد غذایی کم ازت و در پاییز با مواد عاری از ازت بونسای خود را تقویت کنید.سیب برای تامین رطوبت و مواد غذایی خود احتیاج به گلدان عمیق تری دارد.میزان عمق گلدان بستگی به واریته و پر گل و کم گل بودن بونسایی آن دارد که بدیهی است هرچه پر گل تر باشد عمق بیشتری را طلب می نماید.



چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟


هرس بونسای سیب در اواخر بهار بعد از گل دهی صورت می پذیرد.شاخه های سال گذشته که در این بهار گل نداده اند به گونه ای حذف می شوند که زائده ای (پاشنه ) روی شاخه مادر بماند .شاخه هایی که از این به بعد تولید می گردد چنانچه گیاه بالغ باشد جهت گل دهی بهتر تا اواخر تابستان و اوایل پاییز اجازه رشد دارند.در این موقع جوانه هایی که در سال آینده گل می دهند و روی شاخه مشخص هستند تا باقی ماندن 4 برگ هرس می گردند .



چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟


به علت تولید گل در سیب ،سر برداری آن قانون خاص خود را دارد.تا اواخر تابستان هیچگونه سر بردای در آن انجام نمی گیرد.اما جوانه انتهایی شاخه هایی که رشد اضافی دارند در این فصل برداشته می شود.در این صورت است که گل دهی تضمین است .



چگونه از بونسای سیب نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.