فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

نیدولاریوم گیاه آپارتمانی بسیار زیبایی از فامیلهای نزدیک آناناس است. گیاهی است به ارتفاع 30 سانتیمتر با برگ های نواری شکل براق که لبه های کناری برگ تیغ دار می باشد.برگ های گیاه به رنگ سبز روشن با لکه های سبز تیره است .برگ های میانی بوته در زمان گل دهی قرمز و ممکن است در هر زمانی از سال ظاهر شود .نیدولاریوم در فصل پاییز به گل می نشیند. گلها به صورت لوله ای به رنگ سفید، آبی، زرد و بنفش در مجموعه ای به نام گل آذین ظاهر می شوند.البته زیبایی این گیاه به خاطر گلهای آن نیست، بلکه جذابیت آن به واسطه برگهای رنگ به رنگ و همیشه سبزش است.
چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

به خشکی هوا خیلی حساسیت دارد. در گلخانه ها و پاسیوهای مرطوب کاملاً سرحال است.در وسط برگها قسمت گود پیاله مانندی وجود دارد. اگر آب روی این گیاه پاشیده شود، در این قسمت جمع می شود و بتدریج گیاه از آن استفاده می کند.



چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟


به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد .بوته ها در شرایط معمولی دمای اتاق با درجه حرارت 18 تا 24 سانتیگراد دارای رشد مناسبی هستند .به دلیل اینکه گیاه به مقدار کافی رطوبت نیاز دارد بایستی به طور منظم توسط آب اسپری شود و گلدان را در دورن ظرف محتوی شن مرطوب قرار داد.



چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟


این گیاه مثل سایر گیاهان هم خانواده اش یعنی آناناسی ها نیازمند گرماست. در اثر سرما برگهایش یکباره زرد گشته و از پا درمی آید.از بهار تا پاییز ،آبیاری بوته ها به صورت طبیعی انجام می گیرد و قبل از آبیاری مجدد بایستی رطوبت سطحی خاک خشک گردد.در زمستانآبیاری به مقدار کمتر انجام شود ولی باید مراقب بود خاک گلدان کاملا خشک نشود .



چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟


خاک مناسب برای پرورش گیاه شامل مواد آلی ،پیت و ماسه به نسبت مساوی می باشد .از اردیبهشت تا مهر ماه هر دو هفته یکبار با کود کامل مایع تقویت شود .تعویض گلدان در زمانیکه حجم ریشه فضای گلدان را پر کرد ضروری می باشد.



چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟


پس از گل دهی ،گل های گیاه از بین رفته و توسط جوانه هایی که بعدا به گلهای زینتی جدید تبدیل می شوند ،جایگزین می گردند.برای ازدیاد بوته ها در فصل بهار و تابستان جوانه های جانبی را جدا کرده و در گلدان با ترکیب شن مرطوب و پرلیت ، در زیر پوشش پلاستیکی در شرایط نور غیر مستقیم قرار دهید .بعد از ریشه دادن کیسه نایلونی را برداشته و 2 تا 3 ماه بعد در محیط مناسب رشد ،نشا نمایید .



چگونه از گیاه نیدولاریوم نگهداری کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.