فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

این گیاه بومی فیلیپین است ،درختی است مینیاتوری با شاخه های کوتاه و متراکم دارای برگ های همیشه سبز و شفاف و میوه های رنگی که در منزل جهت تزیین استفاده می شود. ارتفاع آن به بیش از 1.5 نمی رسد. در زمانیکه گیاه جوان است نیز میوه تولید می کند .
پرورش  پرتقال زینتی در منزل - فوت و فن های باغبانی
پرورش  پرتقال زینتی در منزل - فوت و فن های باغبانی

گلها به رنگ سفید به شکل گروهی 3 تا 4 تایی که در طول سال روی گیاه شکوفه می زنند.میوه ها به تعداد زیاد در تمام طول سال بر روی گیاه ظاهر می شوند و گاهی در روی گیاه میوه و گل به طور همزمان وجود دارد.میوه ها به رنگ زرد نارنجی می باشند.



پرورش  پرتقال زینتی در منزل


پرتقال زینتی به نور فراوان نیاز داشته و در تابستان در فضای بیرون و آفتابی قرار داده می شود و در زمستان به به گلخانه و یا اتاق با دمای 5-10 درجه سانتیگراد منتقل می شود .در دمای بیش از از 10 درجه سانتیگراد حتی در زمستان هم به رشد خود ادامه می دهد .



پرورش  پرتقال زینتی در منزل


بوته در منزل احتیاج به اسپری دارد اما بایستی برای تامین رطوبت گلدان را در ظرف شن مرطوب قرار دهیم و سپس اسپری نماییم.تغذیه گیاه توسط کود مایع هر دو هفته یک بار از بهار تا تابستان صورت می گیرد .خاک گلدان شامل لوم ،پیت ،ماسه به نسبت های مساوی می باشد .



پرورش  پرتقال زینتی در منزل


تعویض گلدان هر ساله و هرس در بهار انجام می شود که بایستی بخش های انتهایی خشک شده را چید و گیاه بایستی به حالت بوته ای توسع یابد .



پرورش  پرتقال زینتی در منزل


ازدیاد از طریق بذر مشکل تر از قلمه است . پس از کاشت بذر می توان آن را پیوند کرد .



پرورش  پرتقال زینتی در منزل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.