فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گل اختر گیاهی دائمی، تابستانه با گلهای بسیار زیبا و رنگهای متنوع و پر زرق و برق می باشد.این گیاه دارای ریزوم(ساقه زیرزمینی) است. حداکثر ارتفاع این گیاه تا حدود ۵/۱ متر می باشد که البته جدیداً انواع پاکوتاه آن نیز تولید شده است. برگ­های آن بسیار پهن و شبیه به برگ موز می باشند.
خود نمایی گل اختر در تابستان - فوت و فن های باغبانی
خود نمایی گل اختر در تابستان - فوت و فن های باغبانی

گل­ها خوشه ای قرمز، زرد و نارنجی اختر در اوائل تابستان ظاهر شده و تا اوائل پاییز دوام دارند.میوه‌ها گلوله مانند و سفت و سخت است و حالتی شبیه گرز دارد. به همین دلیل به این گیاه Indian shot هم گفته‌اند.



خود نمایی گل اختر در تابستان


این گیاه به دلیل اینکه برگهای بزرگ و متراکم تولید می کند در زمانی که روی گل نیست برای فضای سبز مناسب است.برگ این گل اکسیژن زیادی تولید می کند و یکی از گل های زیبای طبیعت است.به عنوان گیاه فضا پرکن و نقطه تاکید در وسط فضای سبز یا به عنوان دیوار پرچین در اطراف کرت‌ها و یا حاشیه ها میتوان از آن استفاده کرد.



خود نمایی گل اختر در تابستان


اختر نیاز به محلی آفتابی دارد به گونه ای که حداقل 6 تا 8 ساعت از نور خورشید ​​در طول تابستان بهره ببرد . آبیاری آن باید به طور منظم صورت بگیرد تا سطح خاک همیشه مرطوب باشد. خاک این گیاه باید غنی باشد،ترکیب خاک شامل شن + خاک باغچه + پیت ماس + کود حیوانی کاملا پوسیده یا کود ارگانیک برای گیاه مناسب است . کود دهی در دوره رشد نیز بسیار ضروریست چون باعث قوی شدن ریزوم شده و کیفیت گیاه بهتر میشود.



خود نمایی گل اختر در تابستان


هرس » هنگامی‌ که گل‌ ها پژمرده می‌شوند، آن‌ها را جدا کنید تا گیاه به گل‌ دهی خود ادامه دهد.بعد از پایان گل دهی نیز ساقه ها را از سطح زمین قطع کنید.اختر طاقت سرمای زمستان را در مناطق سرد و معتدل ندارد ،با شروع اولین سرما و یخبندان بوته های آنرا سرما زده و برگها خراب می شوند .بنابر این همان طور که گفته شد ،ساقه های آنرا از سطح زمین بریده ، ساقه زیر زمینی گوشتی را از خاک بیرون آورده دو سه روز آنها را در محل سایه و در معرض هوا قرار دهید تا رطوبت اضافه خود را از دست بدهند ، سپس آنها را در زیر زمین یا انبار خشک و گرمی که محفوظ از یخ زدن باشد زیر ماسه خشک بگذارید .



خود نمایی گل اختر در تابستان


دمای نگهداری ریزوم ها 7 تا 10 درجه سانتی‌گراد باشد .در طی این مدت اجازه ندهید که آن‌ها خشک شوند. در صورت لزوم مقداری آب روی شن و ماسه یا خاک اطراف آن‌ها اسپری کنید.در بهار، ریزوم ها را با یک چاقوی تیز ببرید، طوری که هر قطعه شامل یک‌ چشم و تکه بزرگی از ریشه زیرزمینی باشد.برای کاشت پیاز اختر در خانه، پس از کاشت آن در گلدان می توانید گلدان را به مکانی دارای آفتاب انتقال دهید یا در بالکنی که دارای نور فراوان است قرار دهید.



خود نمایی گل اختر در تابستان


یکی از روش های دیگر تکثیر ،کاشت بذر می باشد ، در این روش گیاهان حاصله شبیه به پدر و مادر خود نخواهند بود و رنگ جدید به وجود خواهند آمد.برای کاشت بذر ابتدا بذر ها را دو روز در آب خیس کنید سپس سوراخ بسیار کوچکی در بذر بوجود بیاورید ،خاک را مرطوب کنید ،بذر ها را روی سطح خاک بپاشید و با فشار دست آنها را محکم روی خاک بچسبانید .هر زمان سطح خاک خشک شد کمی با آبپاش مرطوب کنید و تا زمان سبز شدن بذرها مرطوب نگاه دارید.پس از سبز شدن کامل بذرها گلدان را کنار پنجره یا جایی که نور بیشتری دریافت کند ببرید، و بدور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید .در حدود چهار سال زمان نیاز دارد تا بوته ها به گل بنشینند.



خود نمایی گل اختر در تابستان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.