فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

بوته ها از جهت دارا بودن شاخ و برگ زینتی پرورش داده می شوند .اما اغلب گلها نیز جنبه تزیینی دارد .ساقه ها در ابتدا به طور عمودی و سپس به حالت خمیده می باشند.برگ های بوته به حالت صاف ،سبز تیره و نرم با طولی برابر 2 الی 5 سانتیمتر هستند.در ماه های تیر و مرداد شکوفه های جانبی به رنگ های قرمز و نارنجی بر روی گیاه تشکیل می گردد.
آشنایی با گیاه ماهی طلایی - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه ماهی طلایی - فوت و فن های باغبانی

بوته ها به نور فراوان نیاز داشته اگرچه در نور مستقیم خورشید نیز نگهداری می شود( در صورتیکه هوا بسیار گرم نباشد )بوته ها در فضایی باز و در مکانی دور از گرما و حرارت زیاد خورشید قرار داده می شوند.در بهار و تابستان ،بوته ها به طور طبیعی آبیاری شده و بایستی مراقب بوده تا خاک به طور کامل غرقاب نگردد.



آشنایی با گیاه ماهی طلایی


برای آبیاری مجدد بایستی اجازه دهید تا سطح خاک گلدان کاملا خشک شده باشد. در زمستان میزان آبیاری را باید کاهش داد.تغذیه بوته ها در ماه های مهر و اردیبهشت هر دو هفته یکبار توسط کودمایع صورت می گیرد.برای رشد طبیعی گیاه باید خاک گلدان شامل مواد آلی ،پیت و خزه اسفانگوم به نسبت مساوی به همراه تکه ای از زغال باشد.



آشنایی با گیاه ماهی طلایی


تعویض گلدان صورت نمی گیرد ،زمانیکه رشد گیاه زیاد شد،بایستی خاک تازه به آن افزوده شود که بهترین زمان برای این امر در ماه های فروردین و اردیبهشت می باشد.



آشنایی با گیاه ماهی طلایی


برای ازدیاد بوته ها قلمه های به طول 5 سانتیمتر از بخش انتهایی گیاه تهیه شده و در محیطی مرطوب با خاکی شامل پیت و ماسه کشت می شود . گلدان ها در مکانی روشن قرار داده و سطح رویی آن را با پلاستیک پوشانیده و سپس باید تحت دمای 20 درجه سانتیگراد قرار دارد .بعد از رشد ریشه ها ،پوشش های پلاستیکی برداشته شده و به تدریج بوته آبیاری می شوند .



آشنایی با گیاه ماهی طلایی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.