فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

افرا ژاپنی یکی از زیباترین و در عین حال حساس ترین گیاه بونسای است .برگ های پنجه ای این درخت در سایه انداز حالتی به وجود می آورد که روشنی و سایه و نیمسایه غیر قابل توصیفی درست می کند .در پاییز رنگ ها از نارنجی تا قرمز مسی براق و خیره کننده متغیر هستند.
نگهداری از بونسای افرا ژاپنی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از بونسای افرا ژاپنی - فوت و فن های باغبانی

کاشت بذر افرای ژاپنی درختانی را به وجود می آورد که تغییرات ظاهری زیادی را نشان می دهند که هیچ وقت نمی توان این همه تغییرات را از طریق کاشت قلمه و یا هر گونه تکثیر غیر جنسی دیگر به وجود آورد.کنگره های برگ در گیاهان حاصله از این طریق پنج تا هفت است و رنگ آنها در بهار از برنز تا نارنجی و قرمز روشن و در تابستان به یک نوع سبز سایه روشن و اغلب درحاشیه ها در تغییر است .



نگهداری از بونسای افرا ژاپنی


شاخه های قوی قرمز تا نارنجی روشن افرای ژاپنی از میان گره های شاخه های چوبی قدیمی منشا می گیرند و در محل زخم های هرس نیز به صورت کپه ای رشد می کنند که با سرعت باید نسبت به قطع آنها به جز یکی دو شاخه در هر محل هرس اقدام کرد .در صورت عدم قطع این شاخه ها محل رشد آنها به صورت توپه ای در آمده و از رشد نهایی و شکل طبیعی درخت جلوگیری می کند .



نگهداری از بونسای افرا ژاپنی


محل زندگی افرای ژاپنی به جز مواقع سرما و یخبندان های شدید در هر حال در محیط باز است و پس از خرید باید نهایت دقت به عمل آید تا تغغیرات درجه حرارت محل قبلی و فعلی به گیاه صدمه وارد نیاورد.توجه داشته باشید افرای ژاپنی فقط در زمانی که به برگ رفته است و یا در زمستان سرد می تواند برای چند ساعت و یا چند روز محدود زینت بخش اتاق ها باشد و یا از سرمای شدید محافظت گردد.



نگهداری از بونسای افرا ژاپنی


این درخت نور خورشید را به راحتی تحمل می کند ولی در میانه روز نسبت به نور مستقیم آفتاب باید محافظت شود. نسبت به خشکی و عدم آبیاری به موقع حساس است.در صورت دیدن خشکی حاشیه برگ ها حالت سوختگی به خود می گیرد،باد و سایه های تاریک هم برگ های گیاه را پژمرده می کند.به طور کلی محافظت از باد ،خشکی و تاریکی از قوانین مهم محل نگهداری این درختچه زیبا است.



نگهداری از بونسای افرا ژاپنی


افرا خاک اسیدی را دوست دارد.آبیاری با آب معمولی که دارای املاح است خاک را به طرف قلیایی می کشاند.سعی کنید که آب آبیاری از آب باران باشد .افرا همزمان از خشک شدن خاک و کم ابی و باتلاقی شدن خاک به علت مسدود بودن یا کار نکردن سوراخ زهکشی در رنج است.آب فشانی مرتب اندام هوایی را فراموش نکنید .



نگهداری از بونسای افرا ژاپنی


هرس و سر برداری

هرس و سر برداری : بهترین زمان هرس در افراها دو هفته قبل از تعویض گلدان است .در صورتیکه هرس تا وسط تابستان به تاخیر بیافتد نتیجه آن رشد تعداد زیادی جوانه و شاخه از میان گره ها خواهد بود که مجبور به حذف آنها هستید .حذف جوانه انتهایی هر شاخه زمانی انجامی می گرد که حداقل دو جفت برگ در هر شاخه تشکیل شده باشد و جوانه انتهایی به علت نازک و ظریف بودن با ناخنها به راحتی قابل حذف است .



هرس و سر برداری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.