فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گل آهار از گیاهان یکساله است در انواع گونه های مختلف از نظر شکل و اندازه وجود دارد.این گل زیبا را می توان، در گلدان و باغ و باغچه، کشت نمود.ساقه ها راست ، بر افراشته ولی به آسانی شکسته می شوند.بزرگی گل ها بین 5 تا 15 سانتیمتر بوده به صورت ساده یا مضاعف در انتهای ساقه قرار گرفته است .گل ها ساده یا پرپر می باشد که بسته به گونه های مختلف رنگ های متفاوتی دارد .در تجارت تمام رنگ ها به ساتثنای رنگ آبی وجود دارد .گیاه آهار بسیار آسان پرورش می یابد و برای کسانی که تجربه کمی در رابطه با نگهداری از گل ها و گیاهان دارند گزینه خوبی محسوب می شود. گلدهی این گیاهان از حدود اواخر بهار شروع شده و تا اواخر تابستان ادامه دارد.
کاشت گل تابستانه آهار - فوت و فن های باغبانی
کاشت گل تابستانه آهار - فوت و فن های باغبانی

گل آهار از گیاهان یکساله است در انواع گونه های مختلف از نظر شکل و اندازه وجود دارد.این گل زیبا را می توان، در گلدان و باغ و باغچه، کشت نمود.ساقه ها راست ، بر افراشته ولی به آسانی شکسته می شوند.بزرگی گل ها بین 5 تا 15 سانتیمتر بوده به صورت ساده یا مضاعف در انتهای ساقه قرار گرفته است .گل ها ساده یا پرپر می باشد که بسته به گونه های مختلف رنگ های متفاوتی دارد .در تجارت تمام رنگ ها به استثنای رنگ آبی وجود دارد .گیاه آهار بسیار آسان پرورش می یابد و برای کسانی که تجربه کمی در رابطه با نگهداری از گل ها و گیاهان دارند گزینه خوبی محسوب می شود. گلدهی این گیاهان از حدود اواخر بهار شروع شده و تا اواخر تابستان ادامه دارد.



کاشت گل تابستانه آهار


این گل برای تزیین تپه گل و یا حاشیه های آفتابی بسیار مناسب است و به واسطه تنوع رنگ گل ها و داشتن فرم های پا کوتاه و بلند و طول مدت گل دهی از گیاهان زینتی بسیار جالب و جذاب می باشد .آهار را می توان به طور انبوهی مخصوصا در باغچه های بزرگ که نیاز به گیاهان مقاوم به کم آبی دارند کشت نمود.



کاشت گل تابستانه آهار


آهارهای پاکوتاه نیز برای گلجای در مکان های آفتابی بسیار مناسب است .از گونه های پا بلند در گل فروشی ها به عنوان گل بریده استفاده می شود و گل های بریده داخل آب 6 تا 10 روز پایدار می باشند .



کاشت گل تابستانه آهار


محل کاشت گل آهار باید در طول روز حداقل 4 الی 6 ساعت از تابش مستقیم نور خورشید برخوردار باشد ، باید مراقب بود که بهترین مکان برای کاشت گیاه مکانی است که در طول روز بیشتر از 6 ساعت نور مستقیم خورشید بیشتر نتابد زیرا همانطور که نور کم باعث رشد ساقه ها و گلدهی کم خواهدشد آفتاب زیاد به خصوص در روز های گرم باعث کوچک ماندن گلها خواهدشد ، همچنین برای آبیاری گیاه نباید اجازه داد خاک به طور کامل خشک شود بخصوص در ایام تابستان با گرمی هوا و افزایش دما نیاز گیاه به آب بیشتر می شود ، البته نباید خاک گیاه همیشه غرق آب باشد که باعث پوسیدگی گیاه خواهد شد ، آبیاری در فواصل زمانی مناسب باعث گلدهی بهتر گیاه خواهد شد.



کاشت گل تابستانه آهار


آهار جزء گیاهانی است که نشاء کردن آن کمی مشکل است . نسبت به جابجایی حساس می باشد برای همین منظور بذور در خزانه هوای آزاد در فروردین ماه کاشته شده و پس از آنکه گیاهان 4 برگه شدند از از اواسط اردیبهشت ماه در محل اصلی نشاء می شود .عمل نشاء را باید بعد از ظهر پس از خنک شدن هوا انجام داد و بلافاصله آب فراوانی به گیاه داد .



کاشت گل تابستانه آهار


برخی از انواع آهار، بذرها را خود به خود بر روی خاک اطراف محل رویش خود می ریزند و در فصل رشد آینده با مناسب شدن شرایط آب و هوایی بذرها رشد کرده و گیاهان جدیدی تولید می کنند و یا می توان در اواخر تابستان نسبت به جمع آوری بذرهای رسیده از روی گل ها اقدام کنید.در شرایط کاشت مستقیم در بهار پس از رفع سرمای بهاره بذرها در عمق نیم سانتی متری کاشته می شوند. اگر در خانه یا گلخانه اقدام به کشت بذر گلهای آهار نموده اید می توانید این کار را زودتر در اواخر زمستان یا اوایل بهار کاشته و سپس این گیاه را در مرحله ۴ الی ۶ برگی به بیرون انتقال داده و در محل اصلی به فاصله ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر از همدیگر نشاء کنید همچنین اگر بذرها را بصورت مستقیم در خاک باغچه کشت میکنید بهتر است که خاک را تا عمق ۲۰ سانتی متری به خوبی نرم و آماده سازی نمائید.سپس یکبار خوب و کامل آنها را آبیاری کنید؛ خواهید دید که جوانه‌ها به سرعت رشد می‌کنند و اولین شکوفه‌های خود را در اواسط تابستان ظاهر می‌سازند.



کاشت گل تابستانه آهار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.