فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

ابتدا گلدان را با خاک استریل شده که به خوبی زهکشی شده باشد پر می کنیم،خاک را مرطوب می کنیم به اندازه ای که آب اضافه از سوراخ انتهایی گلدان خارج شود .از ترکیب پرلیت ،شن و ماسه و زغال سنگ نارس به قسمت های مساوی می توان استفاده کرد .
تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه - فوت و فن های باغبانی
تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه - فوت و فن های باغبانی

با استفاده از چاقوی تمیز و تیز ،بخش هایی از ساقه که کاملا سالم و عاری از بیماری هستند را از بالای بند برش می دهیم .برش دقیقا از بالای جوانه و یا گره انجام شود .طول قلمه 6 تا 8 سانتمیتر باشد و مطمئن شوید که هر بخش حداقل دارای دو گره باشد .



تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه


اجازه دهید قلمه یک روز قبل از کاشت خشک شود.برای ریشه زایی بهتر ازهورمون ریشه زایی استفاده می کنیم .انتهای قلمه را از قسمتی که برش داده ایم آغشته به هورمون می کنیم ،همچنین می توان قلمه را به صورت افقی در هورمون فرو کرد به نحوی که جوانه رو به بالا باشد.



تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه


خاک قلمه را مرطوب نگه دارید ولی اجازه ندهید خیس شود .گلدان حاوی قلمه را در مکانی روشن و به دور از نور مستقیم خورشید و دمای 23 تا 24 قرار می دهیم .برای اینکه رطوبت 90 تا 100 درصد برای قلمه فراهم شود ،روی قلمه را با پلاستیک می پوشانیم .



تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه


پس از ظاهر شدن برگها، قلمه ها را از پلاستیک خارج کنيد. باقيمانده پايه مادری را نيز نگه داشته تا بتدريج جوانه زده و گلدان ديگری را به وجود مي آورد.



تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه


پس از گذشت چند هفته رشد ریشه را بررسی کنید .در صورتیکه ریشه حداقل 4 تا 5 سانتیمتر رشد کرده باشد می توان به گلدان جدید و خاکی با کیفیت بالا و زهکشی خوب منتقل کرد .



تکثیر دیفن باخیا به روش قلمه ساقه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.