فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خوابانیدن هوایی در ساقه و شاخه های یکساله در بهار و یا در شاخه های فصل جاری در اواخر تابستان انجام می گیرد.شاخه ای سالم ،قوی ،افقی و متعلق به رشد سال قبل را انتخاب کرده و برگ های آن را به گونه ای قطع کنید که فاصله ای 20 تا 30 سانتیمتر تمیز و بدون برگ حاصل شود
تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی - فوت و فن های باغبانی
تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی - فوت و فن های باغبانی

وسط شاخه خراشی زاویه دار به طول 4 سانتیمتر و به عمق 5 میلیمتر به طرف خارج از شاخه ایجاد و با پودر هورمون ریشه زایی آغشته کنید.



تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی


قطعه ی کوچکی از خزه مرطوب در محل شکاف قرار داده و با پشت چاقو آن را به داخل شکاف هدایت کنید تا محل زخم با خزه ارتباط پیدا کند.



تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی


کیسه ای پلاستیکی که دو طرف آن باز باشد تهیه و وارد شاخه کنید تا در محل مورد نظر قرار گیرد.طرف پایین کیسه را با نوار محکم ببندید.



تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی


کیسه را جلو بیاورید و داخل آن را با خزه ای که 24 ساعت خیس کرده اید پر کنید به گونه ای که خزه در داخل کیسه به صورت استوانه ای باشد و شاخه در وسط قرار گیرد .آن قدر خزه در داخل کیسه قرار دهید که حدود 5 سانتیمتر از کیسه خالی باشد .سر کیسه را محکم با نوار ببندید.



تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی


به این ترتیب محل خراش که رطوبت برای آن فراهم است با تحریک هورمون شروع به ریشه زدن خواهد کرد.توسعه ریشه حدود یک فصل طول خواهد کشید. پس از ریشه دار شدن محل ،شاخه را به ملایمت از مادر جدا و در بستر اصلی کاشت کنید.



تکثیر  به روش خوابانیدن هوایی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.