فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

کاج مطبق نوعی کاج سوزنی است.رشد آن در محیط طبیعی زیاد ولی در آپارتمان به کندی رشد می‌کند،هر سال یک طبقه و یا حداکثر دو طبقه بر طبقات خود می‌افزاید.در واریته گلوکا ،شاخه ها به طور منظم به صورت پنج تایی از ساقه اصلی خارج می شود و به عنوان گیاه زینتی در آپارتمان استفاده می شود.در فصل تابستان می توان گلدان را در هوای آزاد در مکانی نیمه سایه و یا سایه درختان قرار داد.رنگ برگ های جدید در این گیاه سبز روشن می باشد و در پاییز به رنگ تیره تبدیل می شود .
نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق - فوت و فن های باغبانی
نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق - فوت و فن های باغبانی

زیبایی این گیاه در داشتن برگهای سوزنی شفاف در طبقات و محیط جانبی تنه اصلی است به همین دلیل از دستمالی کردن برگهای سوزنی و استفاده از مواد براق کننده باید خودداری کرد.کاج مطبق احتیاج به اکسیژن فراوان دارد و درجه حرارت بالا را تحمل نمی‌کند.این گیاه باید در محل‌های خنک نگهداری شود و هفته‌ای دوبار در تابستان با آبفشان غبارپاشی شود .



نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق


اگر انتهاي ساقه‌‌هاي اين گياه آسيب ببيند يا قطع شود به جاي يك ساقه، چندين ساقه از آن نقطه شروع به رشد مي‌كنند و ظاهر گياه آسيب خواهد ديد. بنابراين مراقب ساقه‌ها بخصوص ساقه اصلي اين گياه باشيد.



نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق


این گیاه برای قرار دادن پشت پنجره‌های روشن جنوبی و شمالی البته با فاصله، مناسب است.نور نباید خیلی زیاد باشد در این صورت برگ ها به ریزش حساسیت پیدا می کنند.در صورتیکه محیط تاریک باشد برگ های شاخه‌های پايين مي‌ريزند، در این صورت گياه را به محل روشن‌ تر انتقال دهيد و شاخه‌های خشك شده را با چاقو و يا قيچي تيز حذف نماييد.پودر گوگرد و روغن وازلین به محل قطع بمالید.



نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق


آبياري گياه در بهار و تابستان يك روز در ميان و در زمستان يك روز در هفته انجام شود .یکی از علت ريزش برگهاي كاج مطبق هواي گرم خشك و یا خشك شدن خاك سطح گلدان است .اگر مشاهده کردید برگهای سبز ریزش پیدا می کنند آبیاری زیاد از اندازه باعث این عارضه شده است .آبیاری را متوقف كنید تا سطح خشك شود سپس آبیاری را با میزان كمتر انجام دهید .در صورت امكان از آب سبك بدون املاح(آب جوشیده) استفاده کنید.



نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق


اين گياه به خاكي سبك كه غني از مواد آلي باشد نياز دارد و بستر كاشت كوكوموس كه تركيبي از پيت موس و كوكوپيت غني شده است ، مناسب كاج مطبق است.بهترين زمان تعويض خاك كاج مطبق موقع خريد است.



نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق


برای زیبایی گیاه در بهار و تابستان هر هفته يكبار 180 درجه گلدان را بچرخانيد در غير اينصورت گياه بطرف نور خم شده و شكل طبيعي خود را از دست مي‌دهد.با رشد کلی گیاه شاخه هاي پائين ريخته و تنه اصلي لخت ميگردد . براي رفع اين ايراد تنها مي توان دو يا چند گياه كوچكتر را اطراف آن طوري قرار داد تا ساقه بدون برگ كاج را بپوشاند .



نکات کلیدی در نگهداری از کاج مطبق
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.