فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

ظرف و یا سینی کاشت نشاء یا هر وسیله دیگر مانند جعبه های خالی میوه تهیه کنید و در آن خاک غنی و سبک بریزید.سوراخ هایی ایجاد کرده و بذرها را داخل آن قرار دهید و سپس روی آنها را با خاک سبک بپوشانید.
کاشت و انتقال نشاء - فوت و فن های باغبانی
کاشت و انتقال نشاء - فوت و فن های باغبانی

برای حفظ رطوبت قطعه ای شیشه یا پلاستیک روی ظرف قرار دهید .تا بذرها سبز نشده اند ظرف کاشت را در سایه-نیمسایه قرار دهید و از تابش مستقیم نور خورشید دور نگهدارید .با سبز شدن بذر ها شیشه یا پلاستیک را بردارید .



کاشت و انتقال نشاء


پس از اینکه نشاء ها به اندازه کافی رشد نمودند ،محتویات هر کدام از خانه های جعبه کاشت را بدون اینکه خاک اطراف نشاء متلاشی گردد خالی کنید.



کاشت و انتقال نشاء


مطابق با نیازهای واریته و فواصل کاشت چاله هایی در زمین اصلی حفر و نشاء ها را در آن به گونه ای کاشت نمایید که اولین جفت برگ نزدیکی سطح خاک قرار گیرد.



کاشت و انتقال نشاء


با فشار انگشتان هوای اطراف ریشه را خارج کنید و خاک را کاملا با ریشه ها تماس دهیدو سپس باغچه را فورا آبیاری کنید.



کاشت و انتقال نشاء


مزایای نشاء کاری

مزایای نشاء کاری :مصرف بذر درنشا کاری در مقایسه با روش کاشت مستقیم کمتر است چون کاشت نشاء در شرایط کنترل شده صورت می گیرد وپس از بر طرف شدن سرمای بهاره به باغچه اصلی انتقال داده می شود ،محصول زود رس می گردد و 30 تا 35 روز زورد تر از کاشت مستقیم تولید می گردد.به علت کم بودن سطح خزانه کنترل آفات ،امراض و علف های هرز به مراتب آسان تر است .استفاده از نشا این امکان را به کشاورز می دهد که در زمین خود گیاهانی داشته باشد که سن ومرحله فیزیولوژیکی آنها یکنواخت بوده و به طور دقیق و با قاصله مناسبی از هم کشت شده اند .



مزایای نشاء کاری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.