فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

هنگامی که اولین برگ های گیاه یعنی برگ های قدیمی شروع به زرد شدن می کنند کود دهی باید انجام شود .
چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

برای اینکه روند زرد شدن برگ ها کاهش یابد در فصل رشد هر دو تا چهار هفته با توجه به دستور عمل نوشته شده روی کود به ازای هر یک لیتر آب یک قاشق چای خوری کود(حدود 2 تا 3 گرم ) استفاده شود و پس از حل شدن به صورت آبیاری یا به صورت اسپری روی برگ ها به گیاه داده می شود .



چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟


به کود هایی که حاوی 3 عنصر ضروری برای رشد هستند کود کامل گفته می شود به عنوان مثال کود N10+P10+K10 به معنای این است که از هر سه عنصر به اندازه مساوی در آن کود استفاده شده است .



چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟


گیاهان نیاز به نیتروژن برای رشد شاخ و برگ ،نیاز به فسفر و پتاسیم برای ریشه زایی بهتر ، مقاومت در برابر بیماری ها و گل دهی و میوه دهی بهتر دارند.



چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟


قبل از کود دهی کمی خاک را مرطوب کنید و سپس کود دهید.



چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟


برای تقویت گیاهانی که به تازگی تکثیر شده اند ، از كود کامل مایع رقیق استفاده می شود و هردو هفته یك بار در طول فصل رشد فعال ( از اواخربهار تا اوایل تابستان) عمل كود دهی انجام می شود. در آغاز كوددهی، باید 1/4 میزان تعیین شده در دستور العمل تولید كننده به گیاه كود داد، سپس این مقدار را به نصف افزایش می دهیم تا زمانی كه گیاه كاملا رشد كرده و درای ریشه نیرومند وقوی شود. سپس می توان طبق دستور العمل سازنده کود به گیاه كود داد.



چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟


گیاهان گلدار را پس ازیك دوره كود دهی با كود کامل ، با كود مخصوص گیاهان گلدار نیز تقویت كنید تا گیاهانی شاداب و با گل های زیبا داشته باشید .بهتر است به گیاهی که به تازگی خریداری شده و یا خاک آن تعویض شده به مدت 2 تا 4 هفته کود داده نشود.به یاد داشته باشید که بیشتر از مقدار توصیه شده به گیاه کود ندهید تا باعث نابودی گیاه نشوید .



چگونه به گیاهان خود کود دهیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.