فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

Borago officinalis
گل گاوزبان اروپایی، Starflower، گیاه دو ساله؛ ساقه ایستاده یا بالارونده ضخیم، محکم، با کرک های بلند و کرک های موی ریش مانند گسترده، معمولا در بالا منشعب.

Borago officinalis



Tragopogon graminifo
گیاه وحشی دلرویی شنگ، جنس شنگ Tragopogon L. در ایران قریب به بیست و پنج گونه دارد که در سراسر نواحی معتدله و معتدله سرد پراکنده اند و ۹ گونه از آنها انحصاری ایران هستند، همگی آنها شیرابه دار و اغلب شیرین و لذیذ می باشند اما مردم در مناطق مختلف البرز و زاگرس در اوایل بهار از برگ بعضی گونه‌های آنها از جمله Trapogopon graminifoliusکه بیشتر در اراضی کشاورزی و دامنه‌های کوهستانی می‌روید به عنوان سبزی صحرایی استفاده می کنند و آن را بصورت سبزی پلو یا خام مصرف می‌کنند.

Tragopogon graminifo



Echium amoenum
گل گاوزبان، Gol Gavzaban، گیاهی دو ساله یا چند ساله، به ارتفاع 80-20 سانتیمتر، با کرک های مویی زبر در قاعده غده دار یا تقریبا نرم فشرده روی برگ ها، در بقیه نقاط گسترده و در بخش قدیمی (مربوط به سال های گذشته) پوشیده با کرک های مویی انبوه کوتاه. ساقه ها تقریبا ساده، ایستاده.

 Echium amoenum



Cichorium intybus
کاسنی، Common chicory، گیاهی علفی چند ساله، با ساقه ای ایستاده و شاخه های راست متعدد، به ارتفاع تا یک متر، بدون کرک تا با کرک های بلند موی ریش مانند تقریبا متراکم، برگ های همراه گل ها و گل آذین اغلب بسیار کوچک شده، یا وجود ندارد.

Cichorium intybus



Capparis spinosa
گیاه دارویی کَوَر، کَبَر، لگجی، Flinders rose، یاهی علفی و چند ساله، گاهی درختچه ای یا بوته ای، با ساقه های متعدد، اغلب گسترده روی زمین، یا ایستاده با شاخه هایی به طول 120-30 سانتیمتر. ساقه ها ساده یا منشعب، بدون کرک یا پوشیده از کرک های نرم ریزان، یا کرک های پتویی دائمی، در کنار دمبرگ با گوشواره های خاری خمیده یا ایستاده. به ندرت فاقد گوشواره.

Capparis spinosa
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.