فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

Agave Americana
گیاه گوشتی آگاوِ آمریکانا، Century Plant، آگاو قرن گونه ای چند ساله، همیشه سبز و گوشتی است. جنس آگاو، چنان که گونه های دیگری از آن هم در پست های دیگر معرفی شده اند، شامل بیش از ۲۰۰ گونه از گیاهان چندساله و صحرادوست است که دارای برگساره هایی دیدنی و منحصر به فرد هستند؛ گونه های این گیاه غالباً بومی مکزیک و آمریکای جنوبی هستند.

Agave Americana



Agave stricta
آگاوِ برگ تیغی، گاوا برگ تیغی گونه ای چندساله، همیشه سبز از آگاوِ است که توپی از برگ های سیخی ایجاد می کند. شباهت به جوجه تیغی دارد. دارای اسم علمی دیگری به نام A.hystrix است.

Agave stricta



Aloe maculate
گیاه گوشتی صبر زرد صابونی، Soap Aloe، صبر زرد صابونی، گونه ای چند ساله، گوشتی و همیشه سبز است. ارتفاع این گیاه چند ساله و آبدار به cm45-15 می رسد و از آن به عنوان گیاه پوششی در مناطق گرمسیری استفاده می کنند.

Aloe maculate



Agave attenuata
آگاوِ دم شیریف Swans neck، آگاوِ دم شیری، گیاهی چند ساله، همیشه سبز و گوشتی است. این گیاه به طور گسترده در ایالات متحده مورد کشت قرار گرفته است. ظاهری گرمسیری داشته و دارای برگ هایی آبدار و سبز است که می تواند در طی زمان به ارتفاع ۱٫۵ متر نیز برسد. این گیاه به دلیل شکل ویژه برگ ها (عدم وجود نقاط تیز در برگ) و سمی نبودن به جوامع انسانی سازگار است.

Agave attenuata



Agave parryi
گیاه گوشتی آگاوِ ساقه گرد، Parry’s agave، آگاو ساقه گرد گونه ای گوشتی، تک لپه و با اندازه ای کوچک است. برگ آن گوشتی، کمی مومی، خاکستری و سبز بوده که یک خار به طول cm 2.5 در نوک آن می روید. یکی از ویژگی های متمایز این گونه نقطه انتهایی (نوک) برگ است؛ معمولاً به رنگ قهوه ای مایل به زرد، قهوه ای یا سیاه است، که این ناحیه از خود برگ تیره تر است.

Agave parryi
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.