فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  


آبیاری نواری :

این روش آبیاری در زمینهای مسطح یا تراس بندی شده با شیب 2 تا 6 هزار ( بسته به بافت خاک ) اجراء می شود.
هزینه تسطیح یا تراس بندی در این روش آبیاری زیاد است.

برای انجام این روش آبیاری ، زمین را توسط پشته های کم ارتفاعی بصورت نوارهایی به عرض 5 تا 15 متر ( بسته به شیب عرض و طولی زمین ، مقدار آب موجود و  بافت خاک ) و بطول 60 تا 240 متر ( در مورد خاکهای سنگین تا 350 متر ) شکل می دهند.
آب از بالای زمین وارد شده و در سطح نوار جریان می یابد. انتقال آب از جوی به نوارها از طریق آبراهه هایی که در جدار جوی ایجاد می کنند و یا بوسیله سیفون انجام می شود.

ممکن است که دریچه هایی در جدار جوی تعبیه شده باشند که قابل باز و بسته شدن باشند.

راندمان این نوع آبیاری در شرایط مطلوب برای محصولات یکساله به 65درصد و برای محصولات چندساله با ریشه عمیق و درختان ( با ریشه عمیق ) به 80 درصد می رسد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.