فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  



آبیاری سطحی :
شیار (Furrow) : کانالهای کوچکی که با انتقال دادن خاک از کف شیار به لبۀ شیار ساخته می شود.

آب روی زمین معمولاً در شیار قرار دارد. قسمت های تقاطع شیار در طی زمین منجربه ایجاد طرح سینوسی می شود.

پشته(Bed) : همانند شیار؛ با این تفاوت که لبه های پهن تر از کف شیار هستند و سر آن هااغلب مسطح است. بطور معمول، دو ردیف کشت در بستر کشت می شود.

جویچه(Corrugation) : جویچه، تا حدی آب را به سمت سراشیبی هدایت می کند. اما، آب جاری معمولاً از آن بلندتر است.

جویبار(Rill): جویچۀ کوچک

حاشیه یا خاکریز حاشیه ای(Border or Border dike) : خاکریز مورد استفاده بمنظور نگهداری آب در نواری از زمین که موازی با جهت جریان آب رانده می شود (مثل سراشیبی(

حوضچۀ حاشیه ای (Border check): خاکریزهای کوچکی که در نوار حاشیه ای عمود بر حاشیه هایی که آب را از کنارۀ نوار به میان برگشت می دهند؛ ساخته می شوند. این خاکریزها بمنظور غلبه بر تأثیرات کانال های sidefall و borrow در طول حاشیه که از ساختار حاشیه ای ناشی می شود؛ استفاده می شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.