فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

میوه های کامکوات کامکوات درختان پاکوتاهی هستند که برگ های ریزی دارند. میوه های کامکوات به شکل کشیده یا گرد هستند. میوه های کامکوات پالم گاردن به رنگ زرد طلایی و کوچک اند (به قطر حدود ۲/۵ سانتی متر) که به مدت طولانی قابلیت نگهداری کامکوات دارند.
روش نگهداری کامکوات
روش نگهداری کامکوات


میوه های کامکوات

کامکوات (کومکوات) درختان پاکوتاهی هستند که برگ های ریزی دارند. میوه های کامکوات به شکل کشیده یا گرد هستند. میوه های کامکوات پالم گاردن به رنگ زرد طلایی و کوچک اند (به قطر حدود ۲/۵ سانتی متر) که به مدت طولانی قابلیت نگهداری دارند.

چون پوست این میوه ها تلخ نیست؛ بلکه کمی ترش مزه و دارای طعم مطبوعی هسـتـنـد، از آنها برای تهیه مربا، کنسرو شده، مارمالاد و یا به صورت تازه خوری همراه با پوست استفاده می کنند. در ضمن، به علت پاکوتاهی، به صورت زینتی در گلدان نیز نگهداری می شود.
از نظر زمان رسیدن میوه، در گروه زودرس تا میان رس قرار گرفته و میوه های آن ها را می توان به خوبی و بدون کاهش قابل توجه وزن، به مدت طولانی روی درخت نگهداری کامکوات  نمود.

نگهداری کامکواتنگهداری کامکوات

نکاتی در زمینه خرید نهال کامکوات

نهال کامکوات جوان به سرما حساس است ، در صورتی که نهال گلدانی کامکوات را در فصل زمستان (یا پاییز سرد) خریداری کرده اید، حتما برای جلوگیری از یخ زدگی؛ گیاه را در گاراژ یا سمت پنجره جنوبی آپارتمان ، جایی که روزانه حداقل نصف روز تابش آفتاب داشته باشید ، نگهداری نمایید.
همچنین از قرار دادن گیاه در معرض وزش های بادهای سرد زمستانی خودداری نمایید.



آموزش نگهداری درخت کامکوات

در چند بخش خلاصه؛ به شرایط پرورش و نحوه نگهداری کامکوات (درختچه پرتقال زینتی آپارتمانی) می پردازیم. به مقدار آبیاری، نور دهی، دما و روش مراقبت از کامکوات می پردازیم.



آبیاری درخت کامکوات

پرتقال کامکوات به رطوبت  و آبیاری نسبتا بالا نیاز دارد. عموما هر روز یـا یک روز در میان بسته به شرایط محیطی، نیازمند آبیاری است. همچنین می توانید انگشت خود را در خاک گلدان فرو برده، و در صورتی که تا یک بند انگشت خاک رطوبتی نداشت، زمان آبیاری آن فرا رسیده است.
اگر بتوانید صبح اول وقت ( یا در قسمتی از روز که تابش آفتاب چندان شدید نیست) برگ ها و تـنـه ی درخت را با آب اسپری نمایید؛ این عمل برای رشد و شاداب بودن گیاه بهتر است.


میزان نور مورد نیاز درخت کامکوات

مرکبات اغلب به نور مناسبی نیاز دارند، البته کامکوات در محیط نیمه آفتاب نیز می تواند رشد داشته باشد. اما تاثیر زیاد آن در تولید میوه است، پس گیاه را در مکانی قرار دهید که بیشترین میزان نور خورشید را دارا هستید.

ضمننا برای رشد بهتر، کامکوات را می توانید در فصل بهار و تابستان در باغ یا باغچه خود نگهداری نمایید. و با نزدیک شدن فصل سرد آن را مجددا به گلدان انتقال داده و تا پایان فصل سرما داخل آپارتمان یا گاراژ مراقبت نمایید.



هرس درخت کامکوات

کامکوات نیز مانند سایر مرکبات نیاز به هرس دارد. اما شما می توانید برای جلوگیری از رشد بیش از حد آن، شاخ و برگهای اضافی اش را هرس نمایید. همچنین کنترل ارتفاع گیاه برای برداشت میوه نیز آسان تر است.


تقویت و رفع کمبود های گیاه با کودهای کامل

بعد از فروردین تا اواخر تابستان هم از کودهای کامل استفاده کنید. هر دو هفته یکبار تا ماهیانه یکبار از کودهای کاملی که عناصر میکرو هم داشته باشند استفاده نمایید. هر ساله باید این برنامه را تکرار نمایید.


خاک

مخلوطی از خاک باغچه + پیت ماس + پرلایت + ورمی کمپوست به نسبت یک به یک،  می تواند رشد بهتری برای گیاه فراهم آورد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.