فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

پژوهشگران مي‌گويند: با رايحه طبيعي گياهان معطر مي‌توانيد استرس خود را كاهش دهيد.

محققان دريافته‌اند كه اگر احساس استرس يا نق زدن داريد سعي كنيد با استشمام و بوئيدن رايحه گياهان معطر و خوشبويي چون ليمو، انبه يا اسطوخودوس خود را آرام كنيد.

دانشمندان ژاپني اولين شواهد علمي را ارائه كرده‌اند كه نشان مي‌دهد: بوئيدن رايحه‌هاي خاص فعاليت ژني و تركيب شيميايي خون را به گونه‌اي تغيير مي‌دهد كه مي‌تواند سطح استرس را كاهش دهد.

آكيو ناكامورا پژوهشگر دانشگاه سايتاما و دستياران وي به اين كشف جديد نائل شده و خاطرنشان كردند: افرادي كه بوي گياهان معطر و خوشبو را استشمام مي‌كنند، استرس خود را با اين كار كاهش مي‌دهند و اين روش از زمانهاي كهن استفاده مي‌شده است. اين روش براي مقابله با التهاب و افسردگي و هم چنين ترغيب به خوابيدن نيز قابل استفاده است. رايحه درماني به معني استفاه از روغن‌هاي گياهي معطر براي بهبود خلق و سلامت، امروزه به يكي از شيوه‌هاي متداول طب جايگزين تبديل شده است.

شرح اين يافته در مجله شيمي كشاورزي و غذا منتشر شده است.

منبع : سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شیراز

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.