فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نام علمی : Aphis gossypii Glover



میزبان ها: آفت بسیار پلی فاژ بوده و به خصوص روی گیاهان خانواده های كدوئیان و پنبه و همچنین مركبات دیده می شود. از سبزیجات میزبان آفت خربزه، خیار، بادمجان و توت فرنگی نام برده می شود.

خسارت: تغذیه از شیره گیاهی و تولید عسلك، انتقال ویروس های مهم گیاهی مانند تریستیزای مركبات از خسارت های آفت می باشد.

شكل شناسی: حشرات بالغ بالدار زنده زا دارای سر، سینه و كرنیكول سیاه رنگ و شكم به رنگ ای مختلف است. این شته حدود 2 میلی متر طول دارد حشرات بی بال زنده زا به رنگ های مختلف اغلب سبز مایل به زرد و گاهی سیاه و دارای كرنیكولی سیاه رنگ است. پوره ها در اندازه های مختلف كوچكتر از فرم بالغ و با رنگ های متفاوت از زرد كمرنگ تا سبز روشن می باشند.

زیست شناسی: شته معمولا بكرزا است ولی در بعضی مناطق دارای سیكل زندگی دو میزبانه و میزبان اولیه آن شامل كنف ، عناب و كاتالپا هستند. این شته می توان گرمای تابستان را تحمل كند و تا 60 نسل در سال داشته باشد. حشرات بالغ مورد توجه مورچه ها هستند. زمستانگذرانی به صورت تخم روی میزبان ثانویه می باشد.
شته جالیز
شته جالیز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.