فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی : Echeveria
خانواده : Crassulaceae



سه نوع اشوریا Echeveria وجود دارد:
- اشوریای سبز؛
- اشوریای قهوه‌ای؛
- اشوریای نقره‌ای

اشوریای سبز رشد نسبتاً کمی دارد و بوسیله قلمه ساقه و بذر تکثیر می‌شود. بخش گل دهنده اشوریای سبز یک ساقه بلند با گل‌های سفید است که جنبه زینتی ندارد.
اشوریای نقره‌ای برگ‌های سدری و نقره‌ای رنگی دارد، شاخه گل دهنده آن گل‌های سفید غیر متراکمی را بوجود می‌آورد كه جنبه زینتی ندارد.
 
اشوریای قهوه‌ای یا درختی گرچه برگ‌ها یک محور دایره‌ای درست می‌کنند ولی تراکم برگ‌ها به اندازه دو تا اشوریای قبلی نیست و ساقه گل دهنده بسیار بلندی با گل‌های بسیار زیبا دارد.
 
گل‌های اشوریای درختی ساقه بلندی به طول 25/1 – 1 متر و گل‌های متنوع در زمستان بوجود می‌آورد. این گل‌ها بعنوان کات فلاور و گل خشک بریده قابل استفاده هستند.
 
تعدادی از گیاهان خانواده کراسولا بعنوان Cover plant قابل مصرف هستند. در مناطقی که خطر یخبندان نباشد مناطق مرطوب و جاهایی که PH خاک اسیدی است از انواع سدوم‌ها بعنوان پوشش گیاهی استفاده می‌کنند.

تا کنون متجاوز از دویست گونه اشوریا شناسایی شده است.
مشخصات ظاهری:گیاه کوچکی است با برگ‏های ریز و ضخیم و آبدار، برگ‏ها به طور متراکم در کنار یکدیگر قرار دارند.

در طول فصل بهار و تابستان روی ساقه‏های نازک گل‏دهنده، گل‏های قرمزرنگی ظاهر می‏شود که زیبایی خاصی دارد.
مراقبت‏های لازم

معمولاً در فلاورباکس‏ها و گلدان‏هایی که مجموعه‏ای از کاکتوس‏ها را در خود دارد، اشوریا هم نگهداری می‏شود. اشوریا به آسانی می‏تواند با کاکتوس‏ها کنار بیاید زیرا طریقه پرورش آنها یکسان است.

آبیاری: در زمستان آبیاری را تقریبا متوقف کنید و هر ماه به مقدار کم گیاه را آبیاری کنید. در تابستان هر هفته یک بار به آن آب بدهید و خاک را خشک نگه دارید.
خاک: خاک مناسب برای اشوریا مخلوطی است از خاک باغچه، کودبرگ، ماسه و خاک رس به نسبت مساوی.

کود دهی: کودهای تقویتی را از اوایل بهار تا اواخر تابستان هر دو هفته یک بار مورد استفاده قرار دهید.

تکثیر : قلمه زدن مناسب‏ترین روش برای تکثیر اشوریا است. در بهار یا تابستان به ازدیاد این گیاه اقدام کنید. هر قسمتی از ساقه یا برگ که با خاک مرطوب تماس داشته باشد ریشه می‏زند.
گل اشوریا (ساق عروس)
گل اشوریا (ساق عروس)
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.