فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

دایمتال: یکی از موثرترین و در عین حال ایمن ترین علفکش های پیش رویشی است.

میزان مصرف معمول آن 5/7 کیلوگرم در هکتار بر حسب ماده موثر آن و در 400 تا 800 لیتر آب می باشد که بسیاری از علفهای هرز حساس را پوشش می دهد. از این علفکش زمانی که چغندر قند در تناوب با پیاز کشت شده باشد نباید استفاده کرد.

2. سیمازین: سیمازین نیز علفکش موثر دیگری است که میزان مصرف توصیه شده آن 400 گرم در هکتار بر حسب ماده موثر آن و در 400 تا 800 لیتر آب می باشد. سیمازین نسبت به دایمتال ارزانتر است.

3. cded (2- کلروآلیل دی اتیل دی تیوکاربامات) عموماً این علفکش به نام وگاد(vegade )

به فروش می رسد میزان معمول مصرف آن بین 2 تا 8 کیلو گرم در هکتار بر حسب ماده موثره آن در 200 تا 800 لیتر آب کاملاً موثر است. 

4. مونوران یا دیوران: از این علفکش ها می توان به صورت تیمار پیش رویشی و به مقدار 2/1 تا 2 کیلوگرم در هکتار استفاده کرد. استفاده پیش رویشی cipc به میزان 4 تا 8 کیلوگرم در هکتار نیز می تواند موفق باشد علفکش tok   25/. امولسیون با مقدار 4 تا 6 لیتر در هکتار و به صورت پیش رویشی و 2 تا 3 لیتر در هکتار به صورت تیمار پس از سبز شدن بهترین نتیجه را در کنترل علفهای هرز پیاز داشته است.

علفکش های پس از سبز شدن 

1. سیانات پتاسیم: جزء علفکش های تماسی پس از سبز شدن است . میزان توصیه شده آن 6 تا 10 کیلوگرم در هکتار در 180 تا 225 لیتر آب می باشد.

2. اسید سولفوریک: خرید و فروش آن به صورت اسید سولفوریک 98 تا 100/. است در استفاده از این ماده شیمیایی باید احتیاط خاصی منظور شده مهمترین مساله این است که همیشه اسید به آب افزوده شود نه آب به اسید مقدار مصرف آن بین 5/4 تا 9 لیتر اسید سولفوریک در 180 تا 225 لیتر آب در یک هکتار می باشد.

کلم ها(کلم و گل کلم)

برای کنترل علفهای هرز این سبزیجات ، علفکش های پیش رویشی مفید هستند . استفاده از علفکش cdec  به تنهایی یا مخلوط با CIPC موثر است و آسیبی هم به این محصولات وارد نمی کنند.

خانواده کدوئیان

استفاده از NPA در کنترل علفهای هرز کرتهای این سبزیجات بسیار موثر است. گزارش می شود که تیمار پیش رویشی آن به میزان 4 تا 9 کیلوگرم در هکتار بر حسب ماده موثره کاملاً موثر بوده است . برای تیمار پس از سبز شدن آن به 4 تا 6 کیلوگرم هکتار علفکش نیاز می باشد.

سیب زمینی شیرین

برای منترل علفهای هرز مزارع سیب زمینی شیرین استفاده از CIPC به میزان 4 تا 5 کیلوگرم در هکتار موثر است.EPTC نیز چنانچه به مقدار 3 کیلوگرم در هکتار مصرف شود در مبارزه با علفهای هرز مزارع سیب زمینی شیرین کاملاً موثر خواهد بود.

گوجه فرنگی

استفاده از داشت از علفکش EPTC به میزان 2 کیلوگرم در هکتار برای مبارزه با علفهای هرز گوجه فرنگی مفید است . گزارش شده است که چنانچه از علفکش های تریفلورالین یا تیترالین به صورت قبل از کاشت (مخلوط با خاک ) استفاده شود نوید بخش بسیار خوبی در کنترل علفهای هرز پهن برگ و باریک برگ می باشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.