فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

این درخت به دلیل برگ‌ها در بهار و رنگ پاییز آن و همچنین كاربرد سایبان و خیابان مناسب كاشت در فضای سبز است تاج گسترده و متراكم درخت کافور، سایه تیره ایجاد می‌كند.برگ‌ها تمیز و براق متناوب هستند برگ‌های جوان صورتی فام كه به تدریج سبز كمرنگ و در پاییز مسی زرد می‌شوند.
درخت کافور
درخت کافور

نام علمی : Cinnamomum camphora

این درخت به خاطر برگ‌ها در بهار و رنگ پاییز آن و همچنین كاربرد سایبان و خیابان مناسب كاشت در فضای سبز است تاج گسترده و متراكم درخت كافور، سایه تیره ایجاد می‌كند

Cinnamomum camphoraCinnamomum camphora

برگ‌ها تمیز و براق متناوب هستند برگ‌های جوان صورتی فام كه به تدریج سبز كمرنگ و در پاییز مسی زرد می‌شوند. در زمین‌های مرطوب، ریشه‌های سطحی این درخت برآمده از خاك می‌شود و به همین جهت، نهال‌های جوان درخت كافور را بهتر است در خاك‌های عمیق كاشته و آبیاری عمیق نمایند تا ریشه به عمق و سر كاشت برود.

 

ارتفاع این درخت 12-6 متر و قطر تاج پوششی آن 20-10 متر است و درختی است با فرم تاج باز و شاخه‌های گسترده كه به تدریج با بالا رفتن سن تاجی متراكم و كروی پیدا می‌كند. تنه، دربن عریض‌است و پوست قهوه‌ای روشن تا قرمز رنگ دارد.

 

برگ‌ها ساده، متناوب و كامل به درازای 10-5 سانتی‌متر و پهنای 4-2 سانتی‌متر، سطح فوقانی برگ‌ها رنگ روشن براق و سطح تحتانی كمی كمرنگ‌تر است كه در پاییز به رنگ مسی تبدیل می‌شود ولی برگ‌های تازه صورتی رنگ هستند. برگها معطر و بوی كافور ساطع می‌كنند. كافور صنعتی از برگ‌ها و شاخه‌های این درخت استخراج می‌شوند.

 

درخت کافوردرخت کافور


 
گلها، توده‌های زرد ریز كه از برگ‌ها كوتاه‌تر هستند و اهمیت زینتی چندانی ندارند (خرداد).

میوه‌ها دانه‌های سیاه به قطر 1 سانتی‌متر روی تخمدان كاسه‌مانند آویخته‌اند و اهمیت زینتی چندانی ندارند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.