فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی : Apple chlorotic leaf spot virus



این بیماری گسترش جهانی دارد. در ایران نیز وجود دارد.علائم بیماری دیر ظاهر می‌شود. گاهی دو تا سه سال بعد از آلودگی علائم ظاهر می‌شود و به همین دلیل به آنApple larent virus هم می‌گویند.حالت كلروز روی برگها ایجاد می‌شود در نهایت درخت دچار زوال می‌شود.


عامل ویروسی رشته ای از جنس Trichovirus است ،كه در بسیاری از ارقام تجاری سیب بدون علائم است. اما در بعضی از ارقام تولید لكه های روشن می‌كند ونیز با بیماری سرشاخه كاری سیب (Apple top working disease)همراه است . بیماری سرشاخه كاری سیب در ژاپن دیده شده است. ویروس از گروه Closterovirus می‌باشدكه فقط با پیوند منتقل می‌شود.

ویروس نقطه برگی سیب
ویروس نقطه برگی سیب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.