فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی :  Thrips   flavus

خانواده:  Thripidae ، راسته: Thysanoptera

حشره ی بسیار ریزی است که رنگ آن زرد و ماده بالغ دارای 3 جفت پا و بدن کشیده و بال های پرمانند است. پوره ها بدون بال هستند.

این حشره به جوانه ها، برگها، قوزه های زودرس بوته حمله کرده و در اطراف رگبرگ های زیریی برگ لکه های فرو رفته براقی ایجاد می کند که به تدریج رنگ نقره ای به خود می گیرند. در سطح برگ های آلوده شکاف های دیده می شود. در نتیجه حمله آفت رشد بوته کم شده و علاوه بر به تعویق افتادن برداشت مقدار محصول پنبه نیز تقلیل می یابد. حشرات ماده بوسیله تخمریز نوک تیز خود در داخل نسوج برگ ها زیر اپیدرم تخمریزی می کنند. این حشره زمستان را به صورت حشره ی کامل در مزارع یونجه می گذراند.




تریپس پنبه
تریپس پنبه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.