فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نام علمی : Citrus anthracnose

عبارت آنتراکنوز به معنای شبه زغال Like-coal واولین بار توسط Faber و Dunal در سال ۱۸۵۳ روی انگور گزارش شده است. بیماری در سال ۱۳۲۶ توسط اسفندیاری از مناطق شمالی کشور جمع آوری وگزارش شده وسپس در سال ۱۳۳۳ از مناطق جنوب توسط شریف گزارش گردیده است.

آنتراکنوز مرکبات انتشار جهانی دارد. بیماری ناشی از گونه Colletotrichum gloeosporiodes در انواع مرکبات که نشانه های آن لکه های نکروتیک در برگ و خشکیدن سرشاخه هاست. در میوه نشانه بیماری به صورت لکه های قهوه ای تا سیاه ظاهر می شود. آنتراکنوز میوه در میوه های رسیده مخصوصاً واریته های میان رس و زودرس گریپ فروت دیده می شود.

▪ کنترل شیمیایی :

۱) استفاده از قارچ کشهای فربام، زینب، کاپتان به نسبت ۲- ۱.۵ درهزار

۲) در پاییز موقع خواب سمپاشی با دو کیلوگرم سولفات مس، یک کیلوگرم سولفات روی و دو کیلو گرم آهک وصد لیتر آب

▪ توصیه ها

۱) تقویت گیاه

۲) حذف شاخه های خشکیده در پاییز

۳) کنترل آفات وسایر بیماریها




  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.