فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

بای فنیترین  :  Bifenthrine

این سم با نام تجارتی بریگاد و تالستار است.


فرمول مولكولی: C22H22CLF­3O2 ، جرم مولكولی: 422.9 دلتن است. این سم در سال 1984 توسط كارخانه اف. ام. سی ساخته و به بازار عرضه شده است. شكل خالص این سم به صورت جامد است.

نقطه ذوب 70.6ـ68 درجه سانتیگراد، فشار بخار 0.024 میلی پاسكال در (25 درجه سانتیگراد)، وزن مخصوص: 1.21 درجه 25 درجه سانتیگراد است.

پایداری ماده تكنیكال آن در 25 درجه سانتیگراد بیش از یكسال دوام دارد و در برابر نور معمولی نیمه عمر آن 255 روز است. نیمه عمر آن در خاك 65 تا 125 روز می‌باشد.

این سم روی بسیاری از حشرات مخصوصاً سخت بالپوشان، زنجركها، سنها وب الپولكداران مؤثر است و برای مبارزه با شته‌ها دو بالان به میزان 100 گرم ماده خالص در هكتار مصف می‌شود.

این سم به بازار به صورت مایع امولسیون شونده 10 درصد محلول 8% و پودر و تابل 10% مخلوط آن به نسبت 40 گرم با 200 گرم كلوفن ترین به نام توران و مخلوط با آمیتراز به نام زیپاك عرضه شده است.

میزان كشندگی 50 درصد آن از راه دهان برای موش صحرائی 54.5 میلی‌گرم تكنیكال و از طریق پوست برای خرگوش بیش از 2000 میلی‌گرم بر كیلوگرم تعیین شده است. مقدار مجاز باقیمانده این سم در موقع مصرف با غذا برای سگها 1.5 میلی‌گرم بر كیلوگرم در روز است.


بای فنیترین
بای فنیترین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.