فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

كادترین 

این سم با نام تجارتی اسپری توكس است.


فرمول مولكولی C23H24O4S ، جرم مولكولی: 396.5 دلتن است. این سم توسط كارخانه روسل اوكلاف ساخته و به بازا عرضه شده است. فرم خالص آن به شكل امولسیونی روغنی زرد رنگ مایل به قهوه‌ای و غلیظ، فشار بخار 20 درجه سانتیگراد كمتر از 7ـ10*6.5 میلی بار است. در محیطهای مایع قلیایی هیدرولیز می‌شود و در برابر نور تجزیه می‌گردد.

خورندگی: برای نگهداری آن باید از ظروف آلومینیومی و یا با پوشش داخلی پلاستیكی استفاده شود.

عملاً در آب نامحلول بوده ولی در متیلن كلراید، الكل، تولوئن، استون، پی پرونیل بوتوكساید به خوبی حل می‌شود.

از نظر حشره‌كشی از گروه پیرتروئیدها با اثر ضربه‌ای قوی است. از این سم برای مبارزه با حشرات خانگی مانند مگس، پشه و سوسریها بكار می‌رود. به بازار به صورت ائورسول عرضه شده است.

از نظر سازگاری با سایر پیروتروئیدها و تركیبات غیر قلیائی قابل اختلاط است.

LD 50از راه دهان برای موش صحرائی 142ـ1324 و از راه پوست 3200 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن است. روی پوست، چشم و مجاری تنفسی كمی حساسیت ایجاد می‌كند. سطح بی‌زیان آن برای موش صحرائی در مدت 30 روز 1.25 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن اندازه‌گیری شده است. برای ماهیها بسیار سمی است.

در حیوانات خونگرم سریعاً تجزیه می‌شود. حلقه تیولاكتون باز شده و استر آن جدا می‌شود و در حلقه هیدروكسیلاسیون حاصل می‌گردد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.