فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

رسمترین  :  Resmethrin

این سم با نامهای تجارتی بیورسمترین، سیس مترین، بنزیفورولین، كرایسون است.


فرمول مولكولی: C22H26O3 ، جرم مولكولی: 338.45 این سمت وسط كارخانه اف ام سی FMC ، سومیتو مو، فیرفیلد، میچل كوت ساخته شده و در سال 1967 توسط الیوت و همكاران معرفی شده است.

فرم خالص آن به شكل بلورهای بیرنگ، تكنیكال آن مومی شكل است. نقطه ذوب: 48ـ38 درجه سانتیراد، نقطه جوش آن: 174 درجه در 1.4 میلی‌بار (بیورسمترن)، فشار بخار بسیار پایین است.

ثبات: در شرایط انبار و در حالت خشك بسیار پایدار است. ولی در برابر نور هوا و اسیدها و قلیاها تجزیه می‌شود. عملاً در آب نامحلول بوده ولی در حلالهای آلی حل می‌شود.

طرز تأثیر: حشره‌كشی با اثر تماسی است و برای مبارزه با آفات خانگی، تأسیسات عمومی، انبارهای غذائی و حشرات دامی توصیه شده است.

فرمولاسیون: امولسیون، یوال وی، پودر وتابل و مخلوط با تترامترین، پرموفوس، مالاتیون،‌لیندین، پیرترین، پی پرونیل بوتوكساید نیز استفاده می‌شود.

با سایر قارچكشها و حشره‌كشها قابل اختلاط است. LD 50 آن برای موش صحرائی از راه دهان 1600ـ1400 (رسمترین) و 8800ـ8600 (بیورسمترین) و از طریق پوست به ترتیب 4200و 10000 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن است.

سطح بی‌زیان آن برای سك 250 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن در سه ماه تغذیه بوده است. در پوست حساسیت ایجاد نمی‌كند. برای ماهیها مانند سایر پیرتروئیدها مسموم كننده است.


رسمترین
رسمترین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.