فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

اتریمفوس یا اکامت  Etrimfos :

این سم دارای اسامی اكامت، ساتیسفار است.


این سم با فرمول مولكولی: C10H17N2O4PS دارای نقطه ذوب 33.5 درجه سانتیگراد و فشار بخار 5ـ10*6.5 میلی‌بار در دمای 20 درجه سانتیگراد است. فرم خالص این سم به صورت روغنی بی‌رنگ است. اتریمفوس در برابر نور نسبتاً پایدار است.

این سم را نباید در انباری كه دمای آن كمتر از 10ـ و بیش از 25 درجه سانتیگراد است، نگهداری كرد. در اكثر حلالهای آلی نظیر استون، استونیتریل، كلروفرم، اتانول و هگزان به خوبی حل می‌گردد.

این حشره‌كش در سال 1975 توسط كناتی و رئیستر تهیه و به وسیله شركت ساندوز و آی. سی. آی. ساخته و به بازار عرضه شد. طیف وسیعی از حشرات را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این سم به صورت امولسیون 25 تا 50 درصد، گرانول 5 درصد در بازار موجود است. خاصیت آفت‌كشی خود را به مدت 7 تا 14 روز حفظ می‌كند.

در بدن جانوران و گیاهان تجزیه می‌شود. 1800ـ1600= LD 50 میلی‌گرم بر كیلوگرم از راه دهان و 2000 میلی‌گرم بر كیلوگرم از طریق پوست برای موش صحرایی است. امروزه از این سم كه فرموله شركت ICI انگلستان است به مقدار 1 تا 1.5 لیتر در هكتار برای كنترل آفات مختلف از جمله سرخرطومی برگ یونجه، لارو مگس، پسیل، لیسه‌های درختان میوه و بید استفاده می‌شود.

مقدار باقیمانده مجاز آن در موقع برداشت محصول كمتر از 0.4 میلی‌گرم بر كیلوگرم محصول است.

متابولیسم: هیدرولیز شده و به 6 اتوكسی ـ 2 اتیل ـ 4 هیدروكسی پریدین تبدیل می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.