فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تری كلرفون   Trichlorfone    :

این سم با اسامی تجارتی نگوون، توگون، دایلوكس، دیتپركس، پروكسال، دانكس و سكوفون به بازار عرضه شده است.


تری كلرفون با فرمول مولكولی: C4H8Cl3O4P در سال 1952 توسط شركتهای بایر و موبای فرموله و به بازار عرضه شد. فرم خالص آن به شكل كریستالهای سفید رنگ، نقطه ذوب 84ـ83 درجه سانتیگراد است.

نقطه جوش آن 100 درجه سانتیگراد در فشار 0.13 میلی‌بار و فشار بخار 5ـ10 میلی‌بار در دمای 20 درجه سانتیگراد است. در آب نسبتاً قابل حل بوده و به میزان 154 گرم در هر لیتر حل می‌شود.

ولی در اكثر حلالهای آلی به خوبی حل می‌گردد. این سم به صورت مایع 50 درصد، گرانول 5-2.5درصد و پودر محلول 50ـ85ـ95 مخلوط با فتیرتیون، دی كلروس و زولن عرضه شده است. 650ـ630= LD 50 میلی‌گرم بر كیلوگرم از طریق دهانی و 2000 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن از طریق پوست می‌باشد. برای زنبور عسل بسیار خطرناك است.

علیه سنها و مگسها، لارو پروانه‌ها، آفات برنج، مو، مگس خربزه و كنه‌های دامی مصرف می‌گردد. حشره‌كش كم دوام بوده و به د.د. واپ تبدیل می‌شود كه احتمالاً در اثر هیدرولیز به اسید فسفریك، الكل و دی كلرومتیل تبدیل می‌گردد. در بدن تجزیه شده و 6 ساعت پس از تغذیه توسط ادرار دفع می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.