فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

سدامین SEDAMIN :

اشكال دارویی : كپسول 530 میلی گرمی


موارد مصرف :

سدامین در تنش های عصبی ،‌اضطراب و بی خوابی بكار می رود

اجزاء فرآورده :

كپسول سدامین از پودر یرشه سنبل الطیب Valeriana officinalis ( حاوی حداقل 0/5% روغنهای فرار ) تهیه شده است .

مواد موثره :

والرینیك اسید ،‌والپوتریاتها

آثار فارماكولوژیك و مكانیسم اثر :

سدامین به عنوان داروی مضعف سیستم اعصاب مركزی CNS عمل می كند ولی جایگاه و مكانیسم دقیق اثر آن به طور كامل شناخته شنده است .

مطالعات بیوشیمایی نشان داده است كه والرینیك اسید احتمالا باعث وقفه در سیستم آنزیمی مسئول كاتابولیسم GABA  می شود . افزایش غلظت گابا موجب كاهش فعالیت سیستم اعصاب مركزی CNS و بروز اثرات آرامبخشی والرینیك اسید می گردد.

تداخل دارویی

مصرف سدامین موجب تشدید اثر سایر داروهای آرامبخش می گردد .

مقدارمصرف :

2-1 كپسول یك ساعتق بل از خواب همراه با غذا میل شود

موارد احتیاط :

مصرف مقادی زیاداین فرآورده ممكن است ایجاد خواب آلودگی نماید بنابراین هنگام رانندگی یا كار با ابزاری كه به هشویاری كامل نیاز دارند احتیاط شود

مصرف در حاملگی وشیردهی

ایمنی مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.