فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رگلیس D-REGLIS :

اشكال دارویی : قرص 650 میلی گرمی


 موارد مصرف :

د - رگلیس در زخم اثنی عشر و معده ،‌گاستریت و گاسترالژی بكار می رود .


اجزاء فرآورده :

هر قرص د - رگلیس حاوی 380 میلی گرم عصاره شیرین بیان Glycyrrhiza glabra   می باشد كه مقدار گلیسیریزین آن تا حد كمتر از 3% كاهش داده شده است .


مواد موثره :

فلانوییدها گلیكوزیدهایی نظیر لیكوئی رتین ،‌ایزولیكوئی رتین و رامنولیكوئی رتین و مشتقات كومارین ( هرنیارین)


آثار فارماكولوژیك و مكانیسم اثر :

اثرات درمان كننده زخم معده و اثنی عشر این فرآورده مربوط به تركیبات فلانوییدی گیاه شیرین بیان می باشد كه احتمالا با تاثیر بر موكوس معده سد موكوسی را نسبت به تاثیر اسید معده تقویت می نماید . به نظر می رسد این اثر مشابه كربنوكسولون بوده و با تداخل در سنتز پروستانویید معده موجب افزایش تولید موكوس و جریان خون مخاطی می گردد .


مقدارمصرف :

در زخم معده 2قرص ، 3 بار در روز میل شود

در زخم اثنی عشر این مقدار را می توان در صورت لزوم تا 2 قرص ، 6 بار در روز افزایش داد .


موارد احتیاط :

عصاره تام شیرین بیان به علت داشتن اثرات شبه مینرالو كورتیكوییدی سبب احتباس برگشت پذیر آب و سدیم شده دفع پتاسیم را افزایش می دهد . عصاره د - گلیسیریزه شیرین بیان معمولا این اثرا را نداشته ولی توصیه می گردد این دارو در افرادی كه مشكلات قلبی - عروقی و یا فشار خون بالا دارند با احتیاط مصرف شود.


مصرف در حاملگی وشیردهی :

عصاره تام شیرین بیان دارای اثرات استروژنیك و استروییدی بوده و باعث افزایش فشار خون در زمان بارداری و تحریك فعالیت رحم در حیوانات  آزمایشگاهی می گردد كه این عارضه برای فرآورده های د- گلیسیرزینه شده كمتر مشاهده خواهد شد ولی مصرف این داروها در دوران حاملگی باید مورد توجه قرار گیرد .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.