فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

كالاندولا   : CALENDULA

اشكال دارویی : پماد 15 گرمی


موارد مصرف :

- در ماتیت آلرژیك

- پیشگیری و تسكین التهاب و تحریكپ وست بدن شیرخوار بر اثر تماس با ادرار

- آزردگی های جلدی ناشی از خراش ها و بریدگی های سطحی

- خشكی و ترك پوست

-پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی

- تسكین خارش و التهاب ناشی از گزیدگی حشرات


اجزاء فرآورده :

پماد كالاندولا از عصاره تام گلهای كالاندولا Calendula officinalis به میزان 1/5% تهیه شده است


مواد موثره :

فلانوییدهایی نظیر كورستین ، ایزوكورستین ، استرولها ،‌كاروتنوییها و ساپونین .


آثار فارماكولوژیك و مكانیسم اثر :

- فلانوییدهای موجود در گل همشه بهار از آزاد شدن هیستامین و تولید پروستاگلاندین ها جلوگیری می نمایند . همچنین برای این دسته از مواد گیاه ، اثرات دیگری نظیر تثبیت غشا لیزوزومی و تاثیر بر نفوذ پذیری و مقاومت مویرگی قائل هستند .

-ساپونین های گل همیشه بهار از آزاد شدن هیستامین ،‌برادی كینین و بعضی از آنزیمهای پروتئولیتیك جلوگیری كرده و با كاهش نفوذ پذیری مویرگها ، مانع ترشح پلاسما به داخل بافتها گردیده و مهاجرت گویچه های سفید را به محل التهاب كاهش می دهند . بعلاوه گزارشهایی مبنی بر وقفه در رشد برخی از باكتریها و قارچها توسط این مواد وجود دارد .

-كاروتنو ئیدهای گل همیشه بهار ، بخصوص بتاكاروتن پیش ساز ویتامین A بوده و به اثرات ضد التهاب و التیام بخش فلانوییدها و ساپرنوزیدهای آن كمك می كنند . كاروتنوئیها  همچنین همراه با تانن موجود در گیاه در پیشگیری و بهبود حالت قرمزی پوست ، تورم و درد ناشی از آفتای سوختگی كه در اثر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود موثر گزارش شده اند .


مقدارمصرف :

روزی چند بار پس از تمیز كردن پوست ف به مقدار كافی از پماد روی موضع مالیده شود .


 مصرف در حاملگی وشیردهی :

 ایمنی مصرف این فرآورده دردوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود.

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.