فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

آلیكوم  :  ALICOM

اشكال دارویی :قرص روكشدار 260 میلی گرمی


موارد مصرف :

آلیكوم در زیادی فشار خون ، چربی خون ، تصلب شرائین و پیشگیری از ترومبوز بكار می رود .

اجزاء فرآورده :

قرص آلیكوم حاوی 100 میلی گرم پودر سیر ( Allium sativum ) می باشد .

مواد موثره :

تیو آللیل ها و شمتقات آنها نظیر آلیئین ،‌آلیسین ،‌آجوئین ،‌دی آللیل دی سولفاید و دی آللیل تری سولفاید

آثار فارماكولوژیك و مكانیسم اثر :

مطالعات نشان داده است كه سیر با اثر مستقیم روی عضلات صاف دیواره عروق باعث وازودیلاتاسیون عروق محیطی می گردد به نظر می رسد این دارو با باز نمون كانالهای پتاسیم  موجب هیپر پلاریزه سیون پتانسیل غشا و وازودیلاتاسیون عروق می گردد .

همچنین مطالعات در آزمایشگاه كه با عصاره آبی ، عصاره الكلی و با پودر سیر انجام پذیرفته نشان داده است كه سیر ازطریق فعال كردن نیتریك اكساید سنتتاز باعث افزایش تولید نیتریك اكساید و در نتیجه پائین آمدن فشار خون می گردد این نتایج توسط آزمایشات در انسان نیز تایید گردیده است .

از سیر در كاهش كلسترول و تری گلیسیرد احتمالا از طریق مهار آنزیم های كلیدی سنتز كلسترول و اسید های جرب مانند هیدروكسی متیل گلوتاریل كوآنزیم A و استیل كوآكربوكسیلاز ظاهر می شود .

سیر با افزایش فعالیت فیبرینو لیتیكی ،‌افزایش انعقاد و وقفه و تجمع پلاكتی از ایجاد لخته جلوگیری می كند .

تداخل دارویی :

در بیمارانی كه تحت درمان با استیل سالیسیلیك اسید و یا سایر داروهای ضد انعقاد و داروهای پایین آورنده قند خون می باشند با احتیاط مصرف شود .

مقدارمصرف :

روزی 3 بار ، هر بار 2-1 قرص بعد از غذا میل شود .

موارد احتیاط :

مصرف زیاد سیر ممكن است باعث خونریزی پس از جراحی گردد .

عوارض جانبی :

با مقدار مصرف پیشنهاد شده عوارضی مشاهده نشده است ولی مصرف مقادیر زیاد آن و یا در صورت خالی بودن معده ممكن است اختلالات گوارشی نظیر سوزش معده ، تهوع ،‌استفراغ و اسهال ایجاد نماید . همچنین در افراد حساس واكنش های آلرژیك مانند درماتیت تماسی و حملات آسم با مصرف سیر گزارش شده است .

موارد منع مصرف :

این فرآروده در افراد حساس به سیر و افراد میتلا به زخمهای حاد دستگاه گوارش ممنوعیت مصرف دارد .

مصرف در حاملگی و شیردهی :

مطالعات در آزمایشگاه نشان داده است كه سیر موجب انقباضات رحمی می گردد و ایمنی مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است لذا توصیه می شود در این دوران مصرف نگردد .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.