فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

قارچکش های معدنی :

گوگرد عنصری در طبیعت به طور گسترده به حالت آزاد و یا در ترکیب موجود می باشد.

گوگرد در اعماق زمین به صورت عنصری مانند سولفیدها و سولفاتها می باشد. اغلب به صورت کریستالهای خالص به صورت شیمیایی است، اما بیشتر اوقات با سنگ گچ و سنگ آهک مخلوط می باشد.

عنصر گوگرد بیشتراز همه منابع طبیعی اهمیت دارد. عنصر گوگرد از لحاظ قارچکشی اهمیت زیادی دارد و برای کنترل بسیاری از بیماریهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.در هندوستان گوگرد را به مقدار زیادی هر ساله برای تولید کردن محصولات قارچکشی وارد می کنند.  

گوگرد به تنهایی و در ترکیب با محلول کالیفرنی یکی از مهمترین قارچکشها می باشد.در سال 1800 و در ابتدای سال 1900، گرد گوگرد برعلیه بیماری سفیدک پودری روی درختان میوه استفاده می شد.

در سال 1958 گوگرد بیشتر از قارچکشهای دیگر بر علیه قارچها استفاده می شد. اگرچه، امروزه با گسترش قارچکشهای آلی استفاده گوگرد با دیگر ترکیبات غیرآلی کاهش یافته است.

گوگرد وتابل ( WP ) بیماری های قارچی، کرمها و کنه های روی گیاهان را کنترل می کند.همچنین در کاهش pH و اسیدی کردن خاک استفاده می شود.

گوگرد وتابل بوسلیه افزودن ترکیبات خیس کننده و پخش کننده به ذرات ریز گوگرد تهیه می شود. از آنجائیکه گوگرد در آب سوسپانسیون نمی شود، wp در مخزن سمپاشی با آب مخلوط می شود و یک سوسپانسیونی را تولید می کند.

گوگرد وتابل با سولفات نیکوتین سازگار است و این دو به طور موفق با هم در سمپاشی استفاده می شوند. فرمهای تجارتی گوگرد وتابل به نام های : Elosal ، Cosan  ، Sulfex  ، Hesasul  هستند

گوگرد میکرونیزه توسط فرآیندهای مدیریتی خاص ساخته می شود، در این فرآیند گوگرد را به ذرات ریز تبدیل می کنند.قطر ذرات در حدود 8-6 میکرون است و حدود %95 گوگرد عنصری شامل می شود.  قارچکش میکرونیزه گوگردی به صورت گرد یا اسپری می توان استفاده کرد.

آن خاصیت حشره کشی دارد و قابل مخلوط شدن با آب را دارد و در دمای 22 درجه سانتیگراد محیطی طبق فرمولاسیون استفاده می شود. گوگرد میکرونیزه را نباید در دمای بالاتر  از80 درجه سانتیگراد  استفاده کرد.

نام های تجارتی آن:  Kumulus S ، Elosal  ، Thiolux Thiovit Cosan  هستند.

ذرات ریز گوگرد کلوئیدی ،بوسیله فرآیندهای معمولی آسیاب کردن، تولید می شود. گوگرد کلوئیدی (گل گوگردی) با قطر50 میکرون(75-74 میکرون) است. آنها ممکن است از چندین روش، مانند اسیدی کردن محلول کالیفرنی یا واکنش های مشابه آن تولید شوند. نام تجارتی برای گوگرد کلوئیدی  Sulkol می باشد.

گوگرد  Flowable ، گوگرد بسیار ریزی است که به صورت آبدار فرموله می شود.ضخامت ذرات بیشتر از 5 میکرون نیست. گوگرد  Flowable با آب در مخزن سمپاشی تولید سوسپانسیون می کند. 

گرد گوگرد یک فرمولاسیون خاص از گوگرد است که در کنترل انواع بیماری های گیاهی استفاده می شود.گردها ذرات بسیار ریز هستند که با عناصری مانند تالک، Clay و یا دیگر ترکیبات مخلوط می شود. گرد گوگرد در آب مخلوط نمی شود و به صورت گرد خشک استفاده می شود.

محلول کالیفرنی یا لایم سولفور، مخلوط کلسیم پلی سولفید و کلسیم تیوسولفات است که محلول توسط ترکیب آهک با گوگرد تولید می شود. امروزه برای کنترل انواعی از بیماری ها مانند لکه سیاه رز ... و بیماری های تمشک استفاده می شود.

لایم سولفور بیشتر از 50 سال است که به طور گسترده کاربرد دارد. خسارت گیاهی توسط لایم سولفور بیشتر در آب و هوای خشک و زمانی که دما به F ̊80- 95̊ برسد باعث می شود. در زمانی که گیاه در حال خواب است از آن استفاده می کنند.  

فرمولاسیون لایم سولفور:

آهک

20 Ibs

گوگرد

15 Ibs

آب

50 gallons

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.