فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

دیابتی‌ها به طور مرتب سماق بخورند

یكی از عواملی كه باعث به‌وجود آمدن عوارض و بیماری‌های مختلف در افراد دیابتی می‌شود، تركیب شدن گلوكز با مولكول‌های پروتئن‌های حیاتی بدن است كه به تغییر ساختار شیمیایی و عملكرد این پروتئین‌ها منجر می‌شود.

مطالعات انجام شده روی این گیاه نشان داده است كه سماق به مقدار قابل توجهی مانع از این فرآیند می‌شود. به این دلیل مصرف منظم سماق برای مبتلایان به دیابت سودمند است. وی درباره سایر خواص سماق نیز بیان كرد: در برخی از كشورها از سماق نوشیدنی تهیه می‌شود كه برای تسكین درد معده به كار می‌رود.

همچنین پودر سماق در درمان اختلالات هضمی و مشكلات روده بزرگ، برطرف كردن حالت تهوع و بی‌اشتهایی نیز موثر است. سماق خاصیت ادرارزایی دارد و ضد تب نیز هست. درمان رماتیسم، نقرس و خاصیت ضدمیكروبی این گیاه نیز به اثبات رسیده است.

گفتنی است سماق باید دور از نور خورشید و هوا قرار بگیرد و مصرف بیش از اندازه آن نیز گاهی مسمومیت‌زا است.


دیابتی‌ها سماق بخورند
دیابتی‌ها سماق بخورند
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.