فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مصرف زغال اخته عروق خون را گشاد می‌كند

مطالعات انجام شده بر روی خوك‌ها نشان می‌دهد شربت زغال اخته عروق خونی تنگ شده به دلیل رسوب كلسترول و تصلب شرایین را گشاد می‌كند.
به گزارش پایگاه اینترنتی ‪، forbes.comمحققان دانشكده دامپزشكی دانشگاه ویسكانسین نشان دادند زغال اخته باعث انبساط عروق می‌شود. خوك‌های مورد مطالعه به نوعی بیماری به نام افزایش كلسترول خانوادگی به دنبال یك نقص ژنتیكی مبتلا بودند.

بالا بودن سطح كلسترول خون باعث بیماری تصلب شرایین و اختلال عملكرد عروق می‌شود. به گروهی از این خوكها برای شش ماه شربت زغال اخته خورانده شد. بعد از شش ماه دانشمندان متوجه شدند عروق خونی این خوك‌ها مانند عروق خونی خوك‌های سالم كار می‌كند.
 
انبساط عروق با مصرف شربت زغال اخته در خوك‌های مبتلا به افزایش كلسترول خون خانوادگی حتی نسبت به خوك‌های سالم بیشتر بود. نتایج این مطالعه در كنگره بین‌المللی دانشمندان فیزیولوژی در سن‌دیه‌گو ارایه شد. از آنجا كه اختلال در عملكرد عروق خونی باعث بروز بیماری قلبی می‌شود

یافتن راهی برای بازگرداندن عملكرد عروق به حالت طبیعی در بیماران مبتلا به تصلب شرایین و افزایش كلسترول خون برای پیشگیری از حملات قلبی و مغزی بسیار مهم است. در حال حاضر تحقیقات بسیاری در زمینه بررسی آثار مفید میوه‌ها و سبزیها بر سلامت انسان در دست انجام است.
 
این مطالعات منجر به درك بهتر سازوكارهایی می‌شود كه توضیح‌دهنده تاثیر مواد غذایی بر حفاظت قلب و عروق است. محققان این طرح درصددند تا تعیین كنند كدام تركیب زغال اخته باعث انبساط عروق می‌شود



مصرف زغال اخته عروق خون را گشاد می‌كند
مصرف زغال اخته عروق خون را گشاد می‌كند
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.